2019. november 19., kedd

Szent András: Magyar Vándor


Csak halkan mondom, hogy sokan ne hallják, ha egyébért nem is, de a sörökért mindig szeretem/szeretek bejárni a sepsiszentgyörgyi Merkúrba. Ott akadtam rá az anyaországi Szent András Sörfőzde által készített és Magyar Vándornak keresztelt habos nedűre. Korábban már sokat hallottam/olvastam róla, így tudtam, hogy egy jó seritallal van dolgom, s kóstolás után ezt én is határozottan megerősíthetem.


A Magyar Vándor egy lager/ale hibrid sör (lásd a Sörlexikonban), ami négyféle komló és háromféle maláta felhasználásával készült. Az ajánlott fogyasztási hőmérséklete 7–12 ºC között van, így odafigyeltem a behűtésere. Itt kell megjegyeznem, hogy a habos nedűt a főzdealapító Simkó József alkotta utolsó söreként, nyugdíjba vonulása előtt. De térjünk vissza a Vándorhoz.


Pohárba öntve szép, ám vékony habja van a homályos borostyán színű italnak. A tört fehér habkoronája szépen fejlődik és sokáig megtapad a pohár falán. Illata határozottan gyümölcsös, ami mögött megbújik a komló és az élesztő is. Ízvilága hihetetlenül gazdag, hiszen lager és ale típusú sörök zamatát érzeni benne. A közepes alkoholtartalomnak köszönhetően kimondottan testes folyékony kenyér, továbbá egyszerre gyümölcsös, fűszeres, komlós, s kiegyensúlyozott, közepes keserűsége szerintem névjegyévé vált. Utóíze enyhén keserű, ami némi karamellel társul és sokáig megmarad a szájban. A Magyar Vándor egy jól összerakott sör, s talán nem túlzok azzal, ha azt mondom, hogy az eddigi legjobb magyar ser, amit ittam. Az ár-érték aránya kiváló, s mindenképp meg kell kóstolni. Egészségükre!


Gyártja: Szent András Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vettem/kitől kaptam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,39 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,6%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): -
Keserűségi index (IBU): 33
Összetevők: ivóvíz, árpamaláták (pilseni, müncheni és karamell), komlók (styrian, citra, mittelfrüh és cascade), sörélesztők
Típus: világos sör (lager/ale hibrid)
Színe: borostyán
A sör pontszáma: 8,5/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.szentandrassorfozde.hu


        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése