2019. november 22., péntek

Szent András: Napkincs

 
A különféle barna sörök mellett mostanság egyre jobban tetszenek a búzasörök is. A németek felsőfokon művelik ezt a műfajt, ám manapság sokan mások is – legyenek azok multik vagy éppen kisebb manufaktúrák – próbálkoznak ezzel a típussal. A Szent András Sörfőzde Napkincse az első magyar búzasör, amelyet ez idáig megkóstoltam, s már előlegben el kell mondanom, hogy azért ittam már ennél jobbat is.



Nem rossz ez a habos nedű, de nem lopta be magát a szívembe... Nyitáskor nagyot szisszent, s az üvegből kiáramló illat édes és élesztős volt. Miután pohárba öntöttem a sert, aromája kiegészült egy kis gyümölcsös, banános jelleggel. Fehér habkoronája dús, lágy és roppant krémes, s meglepően sokáig megmaradt. Íze vizezett volt, sajnos erre már az első korty után rájöttem. Emellett a zamatában is felfedeztem a gyümölcsösséget, viszont kevésnek tűnt benne a búza, és a savanykássága sem volt üdítő. Utóíze enyhe, ami egy kis citrusossággal társul.

 
Még egyszer hangsúlyozom: nem rossz sör a Napkincs, de szerintem van ahová még fejlődnie. Egy próbát mindenképp megért, úgyhogy egészségünkre!


Gyártja: Szent András Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vettem/kitől kaptam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,39 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 4,9%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): -
Keserűségi index (IBU): 13
Összetevők: ivóvíz, búza- és árpamaláták, komlók, sörélesztő
Típus: szűretlen búzasör (Weissbier/Hefeweizen)
Színe: opálos sárga
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: talpas söröspohár, búzasörös
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.szentandrassorfozde.hu


    

1 megjegyzés:

  1. A Szent András Szilvás Söre mikor kerül terítékre? A Merkúrban lehet kapni! :) :) :)

    VálaszTörlés