2020. április 20., hétfő

Tucher Helles Hefe Weizen


Számomra ez idáig a Tucher Helles Hefe Weizen egy teljesen ismeretlen német búzasör volt, amire
érdekes kékes címkéje miatt figyeltem fel a sepsiszentgyörgyi Kauflandban. A felsőerjesztésű habos
nedűt a nürnbergi Tucher Traditionsbrauerei főzi, amelynek jogelődjét még 1672-ben alapították. A
gyár termékeit jelen pillanatban több mint 25 országban exportálják, s kínálatukban a négyféle búzasör mellett további tizennyolc – köztük négy alkoholmentes – serital található.



De térjünk vissza a sörünkhöz, amiért egy bani hiány 9 lejt pengettem le a hipermarket kasszájánál.
Eleinte sokalltam az árát, de miután kicsavartam a Tucher utolsó cseppjét is a pohárból, azt kell
mondjam, hogy megérte a pénzét. Illata élénken búzasörös, színe az élesztőtől zavaros. Habkoronája
fehér, dús, kemény, tartós és túlzás nélkül kijelenthetem, hogy borotválkozni lehetett volna vele.

 
Íze hagyományosan búzasörös, az első kortyban a citrom mellett banán és valamiért kiwi jegyeket véltem felfedezni, de ezek mellett jelen volt a kellemes keserűség finomsága is. A következő hörpintés már semmi extrát nem nyújtott, mintha a nyelvem ízlelőbimbói szabadságra mentek volna. Utóíze kissé száraz és malátás. Közepesen szénsavas, így a Tucher Helles Hefe Weizen kellemesen lágy, de nem a legjobb német búzasör, amit valaha ittam. Egy próbát simán megér ez a főzet, hiszen merőben jobb sok hazai és külföldi weissbiernél. Egészségünkre!


Gyártja: Tucher Traditionsbrauerei
Származási hely: Németország
Itt vettem: Kaufland (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 8,99 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Szárazanyag-tartalma: 11,8°P
IBU (keserűségi egység): 13
Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, élesztő, komló
Típus: weissbier – hefeweizen (búzasör sör)
Színe: az élesztőtől zavaros sárga
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.tucher.de
       
                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése