2020. november 12., csütörtök

Staropramen Unfiltered


A Staropramen mezei változatához képest az Unfilteredet nem itthon, a Bergenbiernél készítik, hanem odahaza, a cseheknél palackozzák, ezért finomabb is. Tavaly még csak 330 ml-es kiszerelésben lehetett kapni ezt a seritalt, aztán 2020-ban, az év elején megjelent a felesüveges és dobozos változat is. Ezek nagyon csendben, különösebb hírverés nélkül kerültek fel a különböző élelmiszerbolt polcára, ám szintén olyan némaságban tűntek is le (mivel ízlett, ízlik, több szentgyörgyi üzletben is kerestem eredménytelenül). Egy szó, mint száz: mostanság újfent csak a kisüveges Staropramen Unfiltered kapható az üzletekben, kocsmákban, de utóbbi helyeken a frissebb csapolt verziója is elérhető.


Kétféle staropamenes söröspoharam is van itthon, de nagyon megfeledkeztem róluk, és így én egy talpaspohárba öntöttem ki a zavaros narancssárga főzetet, amelynek az elvárt masszív helyett kis szemű és vékony volt a fehér habkoronája. Ez gyorsan elapadt, így a sör kellemes búzás, édeskés illata nagyon gyorsan megcsiklandozta az orromat. Már az Unfiltered aromájában érzeni lehetett a koriandert, amit egy kis citrusosság egészített ki.


Mivel búzamalátával készül ez a szűretlen nedű, ezért az íze búzás, továbbá élesztős és banános. De nem túlzottan, ezért sem tudjuk összetéveszteni egy ízig-vérig búzasörrel. Zamatjában a korianderes jegyek mellett egy halvány gyümölcsösséget véltem felfedezni, s úgy gondolom, ezt a főzéshez használt almakivonat kölcsönzi neki. A háttérben egy kis kesernyésség is meghúzódik, amitől a közepesen testes Staropramen gazdag ízvilágú sör, de még így is azt éreztem, hogy hiányzott belőle valami. Nem tudom megmagyarázni, hogy mi, de miután elfogyasztottam az édeskés utóízű folyékony kenyeret, egy kérdés fogant bennem... Vajon ez mi volt: most egy kiherélt búzasört ittam vagy a sima Staropramen egy picit félturbózott fajtáját szüpürcsöltem be. Aztán gyorsan elhessegettem ezt a gondolatot, hiszen egy elfogadható minőségű prágai sörrel volt dolgom, amit máskor is szívesen innék. Egészségünkre!


Gyártja: Pivovary Staropramen s.r.o.
Származási hely: Csehország
Itt vásároltam: Kaufland (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3.19 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Szárazanyag-tartalom: 11.6ºP
IBU (keserűségi index): 18
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, alma- és korianderkivonat
Típus: pale lager (világos sör)
Színe: narancsos
A sör pontszám: 7.5/10
Ebből fogyasszuk: talpas pilsneres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék?: igen, ha gyakrabban lehetne kapni
Weboldal: staropramen.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése