2021. szeptember 17., péntek

Faxe Premium Collector’s Item 5%



Egyből lecsaptam erre a sörre, amikor megláttam a boltban, s még a borsos ára ellenére is beletettem a bevásárlókosaramba. A díszdobozos – a gyűjtők nagy örömére – Faxe Premium nemcsak az egyliteres mivoltával hívta fel magára a figyelmet, hanem a sörösdobozon lévő rajzzal/festménnyel is, amely révén a viking mitológia egy-egy története elevenedik fel előttünk. Egy kis nyomozással kiderítettem, hogy 2017 és 2020 között összesen tizennyolc legenda került fel a dán dobozokra. A sör ma is tartó „sikertörténete” 1901-ben kezdődött, amikor is Nikoline és Conrad Nielsen megalapította a Fakse Dampbryggerit. A főzdét 1914-ben átkeresztelték Faxe Bryggerire, amely akkortájt leginkább az erős exportsöreiről volt ismert. Az 1956-os magyar forradalom és szabadságharc évében részvénytársasággá alakult át a korábbi családi vállalkozás, majd 1989-ben a Faxe Bryggeri egyesült a Jyske Bryggerierrel, s ezáltal megalakult Dánia második legnagyobb sörgyára, a mai Royal Unibrew.



Valamiért nagy reményeket fűztem ehhez a seritalhoz, s mivel biztos voltam benne, hogy egyedül valószínűleg nem tudom meginni, így öcsémet is bevontam a tesztelésbe. Az ő meglátása szerint ez a Faxe egy jó ivósör, én viszont csalódtam benne. Eddig tizenhárom sört értékeltem ötös alá, de sajnos ez a skandináv folyékony kenyér is a bukottak sorát erősíti. A gyártó klasszikus prémium lager sörnek tartja mostani tesztalanyukat, de én nem véltem semmi extrát felfedezni benne. Visszafogott és halványan édeskés illata nem sokat árult el az aranysárga főzetről, amelynek masszív és szép fehér habkoronája sokáig megmaradt a korsóban.


 
Az íze… Elsősorban malátás, édeskés, a felhasznált jó minőségű alapanyagok és víz miatt egyáltalán nincs neki fémes jelege. Minden korty hiányérzetett keltett bennem, s potyára vártam, hogy a következő majd jobb lesz, pechemre nem lett az. Komlónak a nyomát sem éreztem benne, ellenben testes és a kissé túltolt szénsavassága ropogós, csípős jelleget kölcsönöz neki. Egyáltalán nem ízlett, s szerintem az ár-érték aránya is borzasztóan rossz. Egy próbát mindenképp megért, s amiért nem ajánlom, másnak még tetszhet, így akinek van mersze hozzá, az nyugodtan próbálja ki. Egészségükre!



Gyártja: Royal Unibrew
Származási hely: Dánia
Itt vásároltam: Bertis (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 13,30 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 1000 ml
Alkoholtartalom: 5%
Eredeti extrakttartalom: 11.3ºB
IBU (keserűségi index): 23
Színe: aranysárga (EBC: 9)
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör (pale lager)
A sör pontszáma: 4.5/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: nem
Weboldal: faxe.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése