2021. szeptember 29., szerda

La Blonde De Ch’Nord


Alkalomadtán a Lidlben lehet érdekes söröket vásárolni, és ez alól a La Blonde De Ch’Nord sem kivétel. Ajándékba kaptam, de tudom, hogy ott került komám bevásárlókosarába. Az Abbaye de Vauclair Blonde és Triple mellett ez is egy bière de garde, ami annyit jelent, hogy „otthoni sör”. Erről a sörtípusról Berry Werhoff úgy ír a Sörök Enciklopédiájában, hogy az elnevezése még abból az időkből származik, amikor a francia gazdák tavasszal főztek sört, hogy legyen mit inniuk nyáron, továbbá könnyen felismerhetők a pezsgősüveg formájú palackjairól. Ez a pincében tárolt (javasolt fogyasztási hőmérséklet: 12–15 Celsius-fok) habos nedű Franciaország északnyugati részének a jellegzetessége.



Én korsóba öntöttem ki a felsőerjesztésű La Blonde De Ch’Nord-t, amelynek apró szemű és vékony volt a gyorsan elapadó fehér habtakarója. Illata kellemesen malátás, gyümölcsös és leheletnyit fűszeres. A korty édesen indul, meglehetősen száraz, karcos és élesztős az utóíze. Zamatában is ott van a fűszeres felhang, ami remekül egészíti ki a serital malátás, olykor szirupos jellegét. Mindehhez még hozzáadódik egy csipetnyi keserűség, és ettől válik kiegyensúlyozottá a francia bière. Közepesen testes, kellően szénsavas, és mind aromájában, mind ízében ott az alkohol.



Kissé ütősnek tűnik, holott „csak” 7,2 százalékos, és ez nem számít túlzottan erősnek. Összességében nem rossz, sőt, a szívmelengető alkoholosságát is meg lehet szokni, nekem azonban a mézes karaktere nehezen jön be. Még így is melegen ajánlom, sőt, felfogadtam magamban, hogy alkalomadtán veszek még én is egy-két üveggel belőle. Egészségünkre!



Gyártja: Les Brasseurs De Gayant/Brasserie de Goudale
Származási hely: Franciaország
Itt vásároltam: –
Ára: ajándék volt
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 750 ml
Alkoholtartalom: 7,2%
Eredeti extrakttartalom: 16.3ºB
IBU (keserűségi index): –
Színe: óarany
Összetevők: víz, árpamaláta, búza, komló
Típus: világos sör (bière de garde)
A sör pontszáma: 6,5/10
Ebből fogyasszuk: tulipánpohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: –

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése