2022. február 10., csütörtök

Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrüb



Határozottan ki merem jelenteni, hogy a Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrüb az eddigi legjobb búzasör, amelyet valaha kóstoltam. Csak azért nem kapott kilenc pontnál többet, mert úgy éreztem, hogy egy picivel teltebb, karakteresebb is lehetne ez a Franzi, de amíg ezeket a sorokat írtam, azon gondolkodom, hogy egy búzasörnek kell-e ennél zamatosabbnak, finomabbnak lennie. Szerintem nem, így maradjunk annyiban, hogy a sörpocakos ferences szerzetes által fémjelzett folyékony kenyeret egy erős kilencesre értékeltem. Akárcsak barna testvére, ez is a német sörfőzés igazi remekműve, amelyet lehet szeretni, vagy sem… Én szerettem, s nagyon sajnáltam azt, hogy a tesztelésre csak egy üveggel szereztem be belőle. Sajnos, azóta nem volt több dolgunk egymással, ám bízom abban, hogy a sors nem utoljára hozott össze minket.



Akárcsak a Dunkelnél, a címke színe – jelen esetben arany – most is jelzi, hogy milyen serrel van dolgunk. Ezúttal egy szűretlen búzasört zártak a félliteres barna üvegbe, amelyet egy magas, deréktájt hirtelen szélesedő (búza)pohárba öntöttem ki. Sűrű fehér habtakarója meglehetősen tartós, masszív és krémes. Illata élénk, kellemes, egyszerre búzás és banános, ám frissítő zamatát tetszetős citrusosság és egy kis fűszeresség teszi teljessé.


Az élesztőtől ködös, opálos aranysárga színű főzet íze határozottan malátás, a búza lágy banánossággal keveredik, amit szegfűszeges jelleg karol át. A komló teljesen háttérbe szorul, ezzel adva elég játékteret a serital elkészítéséhez felhasznált többi alapanyagnak. A Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrüb testes, magasabb szénsavassága különös szájérzetet kölcsönöz neki, utóíze pedig gyümölcsös és enyhén édeskés.



Nem mindennapi frissessége és ízletes fűszerezettsége biztosan tetszeni fog a búzasör kedvelőinek, és azt hiszem, hogy nem csak nekik. Baráti beszélgetésekhez, finom ételekhez remek kísérő lehet ez a sör, ezért csak ajánlani tudom. Egészségünkre!



Gyártja: Spaten-Franziskaner-Bräu
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 9,65 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Eredeti extrakttartalom: 11.75ºP
IBU (keserűségi index): 12
Színe: opálos aranysárga (12 EBC)
Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komlókivonat, sörélesztő
Típus: búzasör (hefeweizen)
A sör pontszáma: 9/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 9–11ºC
Megérte megkóstolni: határozottan
Újra vennék/innék: bármikor
Weboldal: franziskaner-weissbier.de

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése