2022. március 3., csütörtök

Greene King IPA


A Lidlben akadtam erre a habos nedűre, s mivel korábban csak a pilsnerekre, a búzasörökre, a lagerekre, a barna sörökre vagy éppen a stoutokra utaztam, így sokáig elkerültem a Greene King IPA-t, amely egy tipikus könnyű angol serital. Pedig nem kellett volna, még akkor sem, ha nem az én ízvilágomat tükrözi az Indian Pale Ale. Ahogy egyre többféle folyékony kenyeret kóstoltam meg, valamint teszteltem, úgy nyíltak ki előttem a végtelennek tűnő sörvilág ablakai, és egyre kíváncsibbá váltam. Korábban csak román és magyar IPA-val hozott össze a sors, így elérkezettnek láttam az idő, hogy a nemzetközi felhozatalból is kipróbáljak egyet s mást.


A Greene King a Brit-szigetek vezető kocsmakereskedője és sörfőzője, amely több mint 2700 kocsmát, éttermet és szállodát üzemeltet Angliában, Walesben és Skóciában. A több mint 200 éves tapasztalattal rendelkező cégnél rengeteg díjnyertes sert készítettek az elmúlt évtizedek során, s a Greene King IPA-t zászlóshajó sörüknek tekintik. Reklámszövegük szerint mostani tesztalanyom a szigetország legkelendőbb csapolt sőre, amelynek minőségében megbíznak az emberek, a Monde Selection 2015-ös kiírásán aranyérmet szerző főzet pedig könnyen iható, komlós és ízletes.


A kizárólag angol komlóval készült Greene King IPA-nak roppant megkapó külsőt kölcsönöz az áttetsző üvegben palackozott borostyánszínű sörlé és a zöld sörös címke kettős. Illata alapvetően ipás volt, azaz fűszeres és virágos, dús, apró szemű és fehér habkoronája sokáig megmaradt a pohárban. Íze határozottan komlós, a korty eleje kesernyés és száraz, majd beköszönt a sör sötétebb színéért felelős pörkölt maláta, ami egy kis pluszt, egy kis csavart ad az IPA zamatának, utóíze pedig szintén komlós, kesernyés és száraz.


Mindezek ellenére a Greene King egy nagyon frissítő, könnyed, tiszta és élvezetes ivósör, amely alacsony alkoholtartalma miatt roppant kellemessé tudja tenni a késő éjszakába nyúló baráti beszélgetéseket, persze, ha az embernek bejön az erőteljesebben komlós és ropogós íz. Én még nem vagyok megbarátkozva ezzel az angolosan keserű, fűszeres bukéval, így csak öt és fél pontot adtam rá. Ínyenceknek kötelező, a többieknek pedig azt ajánlom, hogy ne ezzel a seritallal a kezükben ugorjanak fejest az IPA sörök különleges íztengerébe. Egészségünkre!


Gyártja: Greene King Brewery
Származási hely: Anglia
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,99 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 3,6%
Eredeti extrakttartalom: –
IBU (keserűségi index): –
Színe: sötét borostyán
Összetevők: víz, árpamaláta (Pale, Crystal, Black), komló (Challenger/Pilgrim, First Gold)
Típus: angol IPA (english IPA)
A sör pontszáma: 5.5/10
Ebből fogyasszuk: pintes pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 9–11ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: greenekingbrewery.co.uk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése