2023. június 23., péntek

Nagy-Britanniában csökken a sörök alkoholtartalma

Ravasz módszert találtak ki az árak emelésére a sörgyártók az Egyesült Királyságban: csökkentik az alkoholtartalmát a söröknek, miközben az ár változatlan marad. 5 százalékról 4,8 százalékra csökkentették az alkoholtartalmát a népszerű Old Speckled Hen nevű sörnek. Ez olyan kevés, hogy a sörözgető polgárok zöme észre sem veszi, viszont ösztönösen újabb pintet rendelhet, növelve ezzel a forgalmat és a profitot.

Fotó: oldspeckledhen.co.uk

Az ország legrégibb sörfőzdéje járt az élen, már márciusban csökkentette két népszerű sörének az alkoholtartalmát, a többi sörfőzde lelkesen követte a trendet. A Mail on Sunday hívta föl az olvasóinak figyelmét arra, hogy kedvenc sörük ugyanolyan, mint volt – azzal a szinte érzékelhetetlen különbséggel, hogy csökkent benne az alkoholtartalom. A minta e tekintetben is az élelmiszer-előállító cégek ravasz fogása: nem emelik az árat, de csökkentik a mennyiséget vagy épp a minőséget. A lényeg az, hogy a vásárló ne vegye észre egyből, hogy átverték. A sör esetében van még egy csavar Nagy-Britanniában: minél kisebb az alkoholtartalom, annál kevesebb az adó. Vagyis a sörfőzdék kétszeresen jól járnak, mert az alkohol csökkentése miatt kisebb az adójuk, de persze az eszük ágában sem áll, hogy erről tájékoztassák a söröző polgárokat mondjuk úgy, hogy az adócsökkentést a saját áraikban is alkalmazzák.

Fotó: barrons.com / Getty Images

Mire hivatkoznak a sörfőzdék? Természetesen az inflációra, hiszen nekik is felmentek a beszerzési áraik. A sörgyárak hangsúlyozzák, hogy csak olyan kis mértékben csökkentették az alkoholtartalmat, hogy észre sem venni az ízélmény változását. A brit sörfőzdék arra is hivatkoznak, hogy a holland Heineken már januárban csökkentette az alkoholt a sörben, mégsem reklamált senki, pedig ez a sör népszerű Nagy-Britanniában is. A Heineken a maga részéről azzal védekezik, hogy a fogyasztók egyre inkább az alacsony alkoholtartalmú söröket kedvelik “az egészséges életmód miatt”. Újságírói kérdésre válaszolva a Heineken brit részlegének főnöke is elismerte, hogy az infláció a fő oka az alkoholtartalom csökkentésének, hiszen nekik is növekedtek a beszerzési áraik, és a rezsi is 40 százalékkal nőtt Nagy-Britanniában, ahol csökkenésnek indult az infláció, de még mindig 8,7 százalék volt április végén. A G7 nagyhatalmak között Nagy-Britanniában a legmagasabb az infláció. (Forrás: HVG / Lengyel Miklós)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése