2023. október 19., csütörtök

Archivist Blonde


A Lidl kínálatában olykor fel-felbukkannak érdekesebbnél érdekesebb sörök, így van ez a belga Archivist Blonde estében is, amely mind kinézetében, mind ízvilágában az apátsági sörökre hajaz. Négyes kiszerelésben jutottam hozzá ehhez a habos nedűhöz, amelynek címkéjéről egy levéltáros apát köszönt vissza. Nagyon hajtott a kíváncsiság, így még a vásár napján megbontottam egy üveggel, és amellett, hogy a magasabb alkoholtartalma miatt a fejembe ment a sör, felemás érzések kavarogtak bennem.


Az Archivist Blonde-ot a nyugat-flandriai Bavikhovéban található és 1894-ben alapított Brouwerij De Brabanderében készítik és palackozzák, a sörgyár pedig olyan márkákról ismert, mint a Bavik, a Petrus vagy éppen a Kwaremont. Na, de térjünk vissza a saját dolgainkhoz, és nézzük meg, mit is tud az Archivist, amelyről elsőre én is azt hittem, hogy apátsági is. Aztán belém csapott a felismerés: 4 lej 49 baniért (ez kevesebb, mint 1 euró) a világon sehol sem adnak egy jó apátsági sört.


Én egy sörös kehelybe (trappista) öntöttem ki a narancsos-aranysárga sert, amelynek halvány, malátás és édeskés volt az illata. Törtfehér habkoronája nagy szemű, puha, krémes és viszonylag tartós. Íze meglepően kellemes, finom, édeskés és gyümölcsös, amit lágy keserűség egészített ki. Nem túl karakteres, közepesen testes és visszafogottan szénsavas.


Volt/van neki némi belga apátsági sörös jellege is, de az Archivist Blonde megálmodója ezzel a seritallal nem váltotta meg a világot. Meglepő, ám a vártnál jobban érződött rajta az alkohol, utóíze pedig édes. Összességében ez egy elfogadható sör, de egyben felejtős is. Ajánlom is, meg nem is, így ha találkoztok vele, csak az vegye meg, kóstolja meg, aki igazán kíváncsi rá. Egészségünkre!


Gyártotta: Brouwerij De Brabandere
Származási hely: Belgium
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,49 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6,6%
Eredeti extrakttartalom: –
IBU (keserűségi index): 16
Színe: narancsos aranysárga
Összetevők: víz, árpamaláta, cukor, komló
Típus: belga világos sör (belgian blonde)
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: trappista vagy tulipánpohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 6–8 °C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: –

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése