2024. február 5., hétfő

Oriel Beer In A Far Away Galaxy


A Klausen Burger Gorun kapcsán már említettem, hogy 2021 nyarán néhány napot Kolozsváron töltött a család, és akkor ismerkedtem meg a bukaresti Oriel Beer által készített In A Far Away Galaxy-vel. Azt hiszem, szombat este volt, a belvárosban vacsoráztunk, levezetés képen pedig sétáltunk még egy keveset, és akkor találtam rá a Blend. Bottleshop and Taproomra, amely egy kézműves sörös szaküzlet volt. Azért írtam, hogy volt, mivel valamikor 2022-ben – sokak bánatára – bezárt a bolt.

Az Oriel Beer In A Far Away Galaxy egy 18. századi angol porter újraértelmezése, amely egy sötét, funky és savanyú sör. A főzde közlése szerint csak a legjobb alapanyagok felhasználásával készül a serital, amelynek a másodlagos erjesztése három hónapig tart, majd ezt követően a palackban folytatódik az érlelés. Minden kortya különlegesség ennek a habos nedűnek, mivel az íze és a sörös élménye mindig más-más. De ne ugorjak, ennyire előre, vegyük sorba a dolgokat.


Én majdnem 19 lejt fizettem ezért az Orielért, amit akkor egy picit soknak tartottam, de megérte megvásárolni ezt a sört, amelynek a neve a Csillagok háborúja filmeket juttatta eszembe. A sötétbarna, majdnem fekete színű folyékony kenyér illata savanykás, kávés és pörkölt malátás, a világosbarna habtakarója pedig egy szempillantás alatt el is illant. Íze határozottan savanykás, de még így is élvezhető. Kellemes boros jellege volt neki, szénsavassága annyi, mint egy pohár fröccsé. Minden kortya érdekes, pörkölt malátás jellegét fanyar, kekszes, citrusos felhang egészítette ki, amit egy lágy édeskés karakter támogatott meg.


Utóíze savanykás és száraz, s bár izgalmas volt felfedezni egy új sörtípust, ínyencség ide vagy oda, nem jött be annyira ez a sour (savanyú) porter. Finom és érdekes volt, de nyugodt lelkiismerettel kijelenthetem, hogy a In A Far Away Galaxy nem lopta be magát a szívembe, és csak a futottak még kategóriájába került be. Mindezek ellenére én 7,5-re értékeltem ezt a sörkölteményt, amelyet lehet szeretni vagy utálni, és csak az igazán elhivatottaknak ajánlom. Egészségünkre!


Gyártotta: Oriel Beer
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Blend. Bottleshop and Taproom (Kolozsvár)
Ára: 18,70 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6,6%
Eredeti extrakttartalom: 12,5°P
IBU (keserűségi index): 30
Színe: sötétbarna, majdnem fekete (EBC 51)
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, árpa- és zabpehely, komló, élesztő (sacch. & brett.), lactobacillus
Típus: barna sör (sour porter)
A sör pontszáma: 7,5/10
Ebből fogyasszuk: konyakos vagy talpas söröspohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 12–14°C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: orielbeer.com

2 megjegyzés:

  1. Ez felkeltette az érdeklődésemet, vajon a környéken hol lehet megvásárolni? Szépen megírt véleményezés egy igazi sörkölteményről. Gratulálok hozzá és egészségünkre, ahogy mondani szoktad! 😀😀😀

    VálaszTörlés
  2. Innen tudsz rendelni: https://www.orielbeer.com/product/in-a-far-away-galaxy/

    VálaszTörlés