2018. január 9., kedd

Ariana

A bolgár sörkészletem utolsó darabja az Ariana, amit még tavalyi nyaralásunkon kaptam komaasszonyomtól. Ahogy az előző bejegyezésemben is említettem, egy kis időre megfeledkeztem a szomszédos országbeli habos nedűkről, ám nemrégiben „csapra vertem” ezt a dobozos sört is.

Az Ariana Bulgária egyik legelismertebb söre, s az 1884 óta jegyzett szófiai seritalt egészen 1978-ig gyártották. Közel két évtized után a márka 1997-ben került a Heinekenhez, amely 2004-ben feltámasztotta habjából az italt.


Könnyű sör, aminek a habja fehér és tartós. A sok szénsavtól frissnek tűnik, kellemesen komlós illata édeskés ízzel társul, de összességében erősen vizezettnek tűnt az Ariana. Nem használnám rá a rossz szót, ám én nem szeretem az ilyen sört. Azt viszont mondhatnám rá, hogy unalmas és nincs karaktere, így számomra ez a bolgár nedű csak egy átlagos serital.

Gyártja: Zagorka Brewery (Heineken)
Származási hely: Bulgária
Itt vettem/kitől kaptam: Szmolka Zsuzsanna
Ára: 0,89 léva/2,1 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,5%
Összetevők: víz, árpamaláta, árpa, komlókivonat
Típus: világos sör
Színe: sárga
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen, hiszen ezzel is többet tudok a bolgár sörökről
Újra vennék/innék?: hát, ha nincs más...
Weboldal: www.ariana.bg


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése