2018. január 4., csütörtök

Sumenszko


Az ünnepek alatt volt időm egy picit átböngészni a Sörcsapot, s észrevettem, hogy ez idáig csak négy bolgár seritalt teszteltem, holott a még meginni sörök ládában volt még két – Sumenszko és Ariana –, a szomszédos országból származó habos nedű. Gyorsan bevágtam a két dobozos sört a hűtőbe, és miután lehűltek a megfelelő hőmérsékletre, meg is nyitottam a Sumenszkót (az Arianáról a következő bejegyzésben lesz szó).



A Calsberg Bulgaria által gyártott sör története 1882-ig nyúlik vissza, sőt a mendemondák még Kossuth Lajossal is hírbe hozzák a Sumenszkót. Na de térjünk át az általam elfogyasztott sörre, amely egyszerre friss, kellően szénsavas és íze intenzív, s hozza azt, amit egy átlagos lágernek hoznia kell. A kukoricától mintha édeskés lenne a serital, de ez nem annyira szembetűnő. Utóíze kellemes, és nyugodtan kijelenthetem, hogy a Sumenszko egy jó sör, s ha valaki megteheti, ne hagyja ki és kóstolja meg.


Gyártja: Shumensko Pivo (Carlsberg Bulgaria)
Származási hely: Bulgária
Itt vettem/kitől kaptam: Szmolka Zsuzsanna
Ára: 1,09 léva/2,6 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,8%
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, kukorica
Típus: világos sör
Színe: arany
A sör pontszáma: 7/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése