2018. szeptember 17., hétfő

Dreher Pale Ale


A hivatalos leírás szerint a Dreher Pale Ale egy kellemesen kesernyés ízvilágú és könnyen iható, ale típusú, szűrt sörkülönlegesség, ami három komló hozzáadásával készült. S mit ad Isten, egyet kell értenem ezzel a dologgal. A Dreher Sörgyárak Zrt. az év elején mutatta be ezt a habos nedűjét, amit Budapesten elő szentgyörgyi barátomtól kaptam ajándékba. Nagyon vártam, hogy megkóstoljam ezt a seritalt, ugyanis a Dreher Classic az egyik kedvenc magyarországi söröm. Már a legelején feltűnt egy nagyon fontos dolog: amíg a Classicben van kukoricagríz, a Pale Aleben nincs, és ettől élvezhetőbb ez az aranysárga főzet.

Annak ellenére, hogy egy picit fémesnek éreztem, a sörnek kellemesen erőteljes illata van, amin roppant jól érződik a komló. Kemény habkoronája fehér és dús, ám ez gyorsan elapad. Az első korty vizezettnek tűnt, de még ezzel is nagyon finom a sör, íze rettentően zamatos és selymes. Nem túl keserű a Dreher Pale Ale, ám annál karakteresebb és talán ettől tetszett, ízlett ennyire. A közepesen testes ital kellően szénsavas, és olajozottan csúszott le a torkomon. Kell még, íze volt neki!


Tudom, sokan nem fognak egyetérteni a véleményemmel, hiszen a megítélésem abszolúte szubjektív – ahogy korábban is leírtam, minden hiányossága ellenére, a Dreher az egyik kedvencem –, de annyi baj legyen. Csak ajánlani tudom ezt a sört, így aki teheti, kóstolja meg. Egészségünkre!

Gyártja: Dreher Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vettem/kitől kaptam: ajándék(Balogh Attila)
Ára: -
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,8%
Keserűségi index (IBU): 20
Összetevők: víz, árpamaláta, komló (Kazbek, Citra és Chinook) és komlókivonat
Típus: felsőerjesztésű világos sör (pale ale)
Színe: arany
A sör pontszáma: 8/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.dreher.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése