2019. október 18., péntek

Ursus Black


Kategóriájában a legjobb nagyüzemi román sör, és nem mondok azzal nagyot, ha kijelentem, hogy az Ursus Black sok hazai kézművessört is leköröz. Sajnos ez a fekete habos nedű olyan, mint a fehér holló, mivel kevés helyen kapható, főleg az üveges változata. Dobozos kiszerelésben még itt-ott megvehető, de az üveges Ursus Black egészen hiánycikk.


Nemrégiben, egy ártatlan szerda délután, amikor nem kellett a lányunk után mennünk az óvodába, a Bástya vendéglőben ebédeltünk a párommal. Kisebb csodának számított az, hogy az itallapon felfedeztem ezt a seritalt, így a finom étel mellé rendeltem egyet, sőt, még egy üveggel haza is vittem belőle. Nem ittam meg azonnal a medvés sört, hanem rejtegettem egy kicsit, mint Gollam a Gyűrűt, azaz a „drágaszágát”...

 
Inkább hagyjuk a mesét, a hobbitokat, és koncentráljunk a terítéken lévő sörre. Az Ursus Black színe koromfekete, kellemes illatában érezni a pörköl árpa aromáját, valamint a fekete csokoládét és a kávét, dús barnás habkoronája pedig sokáig megmarad a pohárban. A közepesen testes főzet ízére sem lehet panaszunk, mivel roppant karakteres. Ott van benne a karamell édessége és a fekete csoki keserűsége is. Jól eltalált ez az elegy, a sör utóíze pedig élvezhetően kesernyés. Egyszerűen finom és alkalomadtán a kocsmában a Staropramen vagy a Beck’s helyett szívesebben kortyolgatnám. Egészségünkre!


Gyártja: Ursus Breweries
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Bástya vendéglő
Ára: 8 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 6%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: fekete sör (Schwarzbier / Black Lager)
Színe: koromfekete
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: korsó, lágeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.ursus-breweries.ro, vagy www.momente.cool (információ szempontjából mindkét portál egy nagy nulla)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése