A világ legnagyobb sörös cége, a Budweisert birtokló Anheuser-Busch InBev az ázsiai piacokon akar többséget szerezni, azonban jelenleg a helyi sörfőzdék uralják
a hazai piacot – összegzi a CNBC.
Forrás: AFP / IMAGINECHINA / DYCJ |
Miután múlt héten a cég részvényeit
bevezették a hongkongi tőzsdére, az AB InBev elmondta jelenleg az
ázsiai terjeszkedésre koncentrálnak. Az egész világon
fogyasztott sörmárkák mintegy felét – például a Heinekent, a
Carlsberget, valamint a Stella Artois-t – az AB InBev gyártja.
Azonban Kínában – ahol a prémium
sörök igen népszerűek – az AB InBev italai csupán a harmadik
helyen állnak, és a sörpiac 16 százalékát fedik le. Ugyanakkor
Délkelet-Ázsiában az első tíz sörgyártó közé sem fért be.
„A helyi gyártók rendkívül erős ellenőrzik a regionális
piacot” – nyilatkozta Hao Hong, Bank of Communications
International főstratégája. Elemzők utaltak arra is, hogy más
nagy sörgyárak már vásároltak fel kisebb cégeket az ázsiai
régióban, és ez lehet az AB InBev egyik stratégiája is.
Ugyanakkor, míg a kínai sörgyártók erőteljesek a regionális
részvénypiacon, addig ez a piaci részleg rendkívül széttagolt –
tette hozzá a szakértő.
Forrás: Getty Images / Scott Olson |
Az eladásokat tekintve Kína a világ
legnagyobb sörpiaca. A Reuters szerint aChina Resources Beernek több mint 25
százalékos piaci részesedése van az országban, és az eladások alapján a Hó sör az
egyik legkelendőbb sör a világon. Piaci érték alapján ez a
társaság a legnagyobb helyi sörfőzde, amelyet a Tsingtao, és a
Chongqing sörgyár követ – olvasható ki a Refinitiv elemzőcég
adataiból. Tavaly a Heineken 40 százalékos részesedést vásárolt
a China Resources Beer sörgyárban. Ugyanakkor az Euromonitor
szerint Kínában a sörfogyasztás 2023-ra várhatóan csaknem
egymilliárd liter lesz, mivel közben sok fogyasztó más alkoholos
italokra vált. (Forrás: ORIGO)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése