2019. október 26., szombat

La Chouffe Blonde

 
A legjobb belga sörök között tartják számon La Chouffe Blonde-t, s én mi mást tehetnék, minthogy egyetértsek ezzel a dologgal. Amikor először megpillantottam, majd kezembe vettem ezt a sört, az volt az érzésem, hogyha kimondom az aranysárga főzet nevét, akkor – mintegy varázsszóra – a ház valamelyik sarkából előbújik egy fehér szakállas, piros kucsmás törpe... Nem vicc, hiszen a serital címkéjéről és kupakjáról egy vidáman egykerekező bakarasznyi emberke (a szó jó értelmében) köszön vissza, amely a mesék világába próbál elkalauzolni minket.



A La Chouffe Blonde egy felső erjesztésű és erős sör, hiszen meglehetősen magas az alkoholtartalma (8%). Bontáskor annyira szépen szisszen, hogy az már zene a fülnek, fehér habkoronája dús és az olvasottakkal ellentétben nekem jó ideig megmaradt. Kellemesen intenzív illata a keserű és az édes finom egyvelege, ami citrusos gyümölcsösséggel és fűszerességgel (koriander) egészül ki. A könnyed testű folyékony kenyér zamatja is kellemesen gyümölcsös, korianderes és nem utolsósorban finoman malátás. Minden egyes korty végén ott van egy erősen keserű íz, ami – szerencsénkre – pillanatok alatt eltűnik, így nagyon élvezhető ez a különleges sör.


Ajándékba kaptam, így nem tudom, hogy mennyit kérnek el érte a boltban, de én azt mondom: megéri minden baniját. Mindenképp meg kell kóstolni a La Chouffe Blonde-t, ugyanis rávilágít arra, hogy milyennek is kellene lennie egy jó sörnek. Egészségünkre!


Gyártja: Brasserie d’Achouffe
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: Jáni László
Ára: ajándék volt
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 8%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 16.0ºP
Keserűségi index (IBU): 20
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő, invertcukor (glükóz-fruktóz szirup), koriander
Típus: világos belga sör (Belgian Strong Ale)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: kehely, tulipánpohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: www.chouffe.com

      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése