2019. december 20., péntek

Tyskie Gronie 5%


Hogy őszinte legyek, nem is tudom, miért vettem meg ezt a sör Írországban, amikor a helyi seritalok választéka nagy volt a carrigalinéi Lidlben... Talán az hajtott engem, hogy kóstoljam meg a lengyelek kedvenc habos nedűjének mondott Tyskie Groniét. Azt is írhatnám, hogy bár ne tettem volna, mivel csalódást okozott, és csupán a vizezettsége maradt meg belőle.


 
Vegyük sorba a dolgokat. Klasszikus lengyel aranysárga főzetnek mondják a szakik, amelynek vékony és fehér volt a habkoronája, s bár arra számítottam, hogy gyorsa elillan, sokáig megmaradt a pohárban. Illata halvány, egy picit édeskés, malátás. Az íze elsőre édes, a közepesen testes sör kellően szénsavas, a korty végén pedig egy kis kesernyésség jelentkezik.

 
Meglepő, de egyensúly van az édes és a keserű között. Vizezettnek tűnt, karakter nélkülinek, és egyáltalán nem győzött meg. Ennek ellenére nem mondhatom azt, hogy rossz sör a Tyskie Gronie, de ez nem az én ízvilágom. Egy próbát mindenképp megért, így hát egészségünkre!


Gyártja: Tyskie Browary Książęce
Származási hely: Lengyelország
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Carrigaline, Írország)
Ára: 8,10 lej (1,69 euró)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 11.6
Keserűségi index (IBU): 20
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: nem
Weboldal: www.kp.pl 

                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése