2019. december 6., péntek

Val-Dieu Triple


Úgy voltam a Val-Dieu Triple sörrel, mint borjú az új kapuval. Mivel még nem ismertem, csak bámultam rá, amikor megláttam a Kauflandban. Igazából nem fogott meg a minimalista külseje, így nem vettem belőle. Aztán kevéssel később ajándékba kaptam egy üveggel, s miután megkóstoltam, magamban gyorsan bocsánatot is kértem ettől a belga apátsági habos nedűtől.



A 9% alkoholtartalmú serital felsőerjesztésű, aminek 6–10 °C között van az ajánlott fogyasztási hőmérséklete. Az opálos aranysárga főzet habkoronája fehér, apró szemű, kemény és meglepően sokáig megmarad a pohárban. Illatában a még kellemes kesernyésség gyümölcsös, malátás és fűszeres jegyekkel egészül ki, amitől roppant érdekes a Val-Dieu Triple aromája.


A testes sör ízében harmonikusan megfér egymás mellett az édes és a keserű, előbbi erősebben, utóbbi enyhébben érződik minden egyes kortyban. Továbbá érezni egy kis gyümölcsösséget is, ami mellett ott van az alkohol is, és ez lágy csípősséggel mutatja meg magát. Utóíze kesernyés, összességében pedig Val-Dieu Triple egy finom, egészen jól eltalált belga sör. Nagyon tetszett, így csak ajánlani tudom azoknak, akik még nem kóstolták. Egészségünkre!


Gyártja: Brasserie de l’Abbaye du Val-Dieu
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: -
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 9%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 20
Keserűségi index (IBU): 20
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, cukor, sörélesztő, komlók
Típus: világos sör (Tripel/Begian Tripel Ale)
Színe: opálos aranysárga
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: kehely, tulipánpohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.val-dieu.com


Végszóként meg kell említenem, hogy a belga Brasserie de l’Abbaye du Val-Dieu főzi és palackozza a román Haramin két sörét is, amelyek közül az IPA augusztusban került terítékre a Sörcsapon. A Triple Hop még várat magára, de ígérem legközelebb veszek egy üveggel belőle a Kauflandban.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése