2020. február 25., kedd

Herrnbräu Hefe Weißbier Hell


Az ír szigeten tett tizenhárom sörös kitérő után kanyarodjunk vissza az öreg kontinensre, s ezen belül is Németországba, hiszen innen származik a mostani tesztalanyunk. Ha őszinte akarok lenni, még hallásból sem ismertem eddig a Herrnbräu Hefe Weißbier Hellt, amely a 2016-os World Beer Awards versenyen a német búzasör kategóriában aranyérmes volt. Ebből kiindulva nem lehet rossz ez a prémium kategóriába sorolt bajor serital, amelyet a sepsiszentgyörgyi Profiban vettem, s ha nem csal az emlékezetem, akkor a minap is láttam az üzletben. Na de lássuk, mit is tud ez a folyékony kenyér.



Búzasörös pohárba kiöntve, ennek az opálos narancssárga főzetnek csak egy ujjnyi lett a fehér habja, amely aztán gyorsan elapadt. Illata kellemesen édeskés, banános és kissé fűszeres, s ha jól működött az orrom, akkor mintha szegfűszeget éreztem volna. Ízén a búza mellett szintén érezni a banános és a fűszeres jegyeket, amit a citrusos jellege és az élesztő zamata remekül kiegészít.


Egy szó, mint száz: finom ez a Herrnbräu. A testes seritalnak kellemes az utóíze, s megfelelő szénsavassága miatt olajozottan csúszik le az ember torkán és roppant frissítő. Ezek mellett remek a sör ár/érték aránya is, hiszen öt lejért tényleg egy felső kategóriás nedűt kaptam, amelyet, valljuk be, nem is olyan rossz dolog. Egy próbát mindenképp megér ez a díjnyertes búzasör. Egészségünkre!


Gyártja: Herrnbräu Bürgerliches Brauhaus
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: Profi (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,99 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5.4%
Szárazanyag-tartalma: -
IBU (keserűségi egység): -
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, élesztő
Típus: búzasör (Weissbier – Hefeweizen)
Színe: opálos narancssárga
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.herrnbraeu.de


                                                 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése