2020. február 11., kedd

Midaza Stout

Fotó: Facebook / Rising Sons Brewery
Írországi kirándulásunk utolsó napján barátainkkal még egyszer bebuszoztunk Corkba, s a különösebb cél nélküli lötyögésünk egyik megállója a Rising Sons sportkocsma és sörfőzde lett. Igen, kettő az egyben, s ám mondhatnám azt is, hogy látványsöröző, hiszen a kocsma bármely pontjáról látható a szomszédban található, mindössze üvegfallal elválasztott főzde. Itt készül az a hat (időszakonként akár több) házi serital, amely nagy népszerűségnek örvend a vendéglátóipar-egység küszöbét átlépők körében. Ha már amúgy is rá voltam állva az ír barna/fekete habos nedűkre, így én a kocsma saját stoutját kóstoltam meg. S, nem hiába!

A déli nyitás után nem sokkal érkeztünk meg a Rising Sonsba, ahol a nagyon kivarrt pultos lány mosolyogva csapolt egy pint Midaza Irish Stoutot nekem. A koromfekete főzetnek bézs színű dús és krémes habkoronája volt, ami az utolsó kortyig megmaradt a pohárban. Illatában határozottan éreztem a pörkölt kávé aromáját, íze pedig csodálatos. Ez egy klasszikus stout, ami a sör minden egyes cseppjében visszaköszön.

Fotó: Facebook / Rising Sons Brewery
A testes Midaza ízében érezni a malátát, ez pedig kávés és fekete csokoládés jegyekkel egészül ki. Édeskés, de nem tolakodóan, utóíze pedig krémes, és nagyon bántam, hogy gyorsan elfogyott. Egy jól összerakott sör, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az évek során a különböző versenyeken összenyert arany-, ezüst- és bronzérem sokasága. Ha eljuttok Corkba, feltétlenül üssétek be magatokat a Rising Sonsba egy, vagy több pint sörre, legyen az bármelyik is a hatból. Megéri! Jaj, s mielőtt elfelejteném: a pizzájuk is első osztályú. Egészségünkre!


Gyártja: Rising Sons Brewery
Származási hely: Írország
Itt vettem/kitől kaptam: Rising Sons (Cork, Írország)
Ára: 23,85 lej (5 euró)
Kiszerelése: csapolt
Mennyiség: 560 ml
Alkoholtartalom: 4,3%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): -
Keserűségi index (IBU): 43
Összetevők: -
Típus: fekete sör (Stout)
Színe: koromfekete
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: pintes, vagy shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: risingsonsbrewery.com
   
                                                    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése