2021. március 23., kedd

Szenttamási Aranykakas German Monk



Az Old Barrel Stout után következzen a Hargita megyei Szenttamási Aranykakas főzde egy újabb különleges folyékony kenyere, a német weissbier típusú German Monkja. Ezzel a búzasörrel legelőször a sepsiszentgyörgyi Teinben találkoztam, amikor egy péntek esti baráti kocsmázás alkalmával arra lettem figyelmes, hogy a szomszédos asztalnál számomra még ismeretlen habos nedűt kortyolgatnak. Akkor gyorsan rákérdeztem, hogy mi is az, és az első adandó alkalommal vettem is belőle. Kevéssel utána azt is megtudtam, hogy a szenttamásiak ezen terméke is ott volt a 2019-es londoni European Beer Challenge versenyen, ahol ezüstérmet nyert. A stouthoz hasonlóan ez a búzasör is tetszett, sőt, ízlett, de úgy gondolom, hogy ennek is van ahová még fejlődnie, ami által sokkal jobbá válhat.



A zavaros narancssárga színű German Monk egy felsőerjesztésű szűretlen búzasör, amelynek törtfehér habkoronája meglepően vékony volt, és egy-két pillanat alatt el is apadt. Illata kellemesen banános, amit a frissítő búza aromája szépen egészít ki. Ízében is megvan a gyümölcsös, banános jelleg, ezt pedig a maláta édessége és a búza jellegzetes zamata egészíti ki.



Ahogy a 15-ös IBU-érték is mutatja, alacsony komlókeserűség jellemzi ezt a sert, ami élvezetes élesztős felhanggal társul. A vártnál szénsavasabbnak véltem, de ez nem rontott az összhangon. Viszont karakter nélkülinek tűnt, amolyan átlagos búzasörnek, de úgy vélem, hogy az idő múlásával lehet még javítani, finomítani rajta. Erős hatost adok neki, mivel összességében nem is volt annyira rossz. A búzasör szerelmeseinek mindenképp meg kell kóstolniuk, de a mindennapi sörivónak is tetszhet ez a craft beer. Egészségünkre!



Gyártja: bérfőzés (Budapest, Magyarország)
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 10.99 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5.0%
Szárazanyag-tartalom: 12.3ºP
IBU (keserűségi index): 15
Színe: zavaros narancssárga (EBC: 11)
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, búzamaláta, komló, sörélesztő
Típus: búzasör (weissbier)
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: aranykakas.ro



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése