2021. április 16., péntek

Szenttamási Aranykakas Summer IPA



A szenttamási sörfőzde négyesfogatának utolsó darabja is kikerült a frizsiderből, ami egy, a meleg, napsütéses, méhzümmögéstől zajos és megannyi virágillattal teli nyári napot felidéző IPA. A Szenttamási Aranykakas Summer IPA az eddigi legjobb romániai indiai pale ale sör, amit ittam, még úgy is, hogy Magyarországon főzik. A Lidl Warriorra 7 pontot adtam, a Summer IPA-t is hetesre értékeltem, de a hargitai ser egy árnyalattal talán finomabb és tetszetősebb. A kék alapú retrós címke nagyon megkapó, a fehér-feketében ábrázolt fürdőruhás hölgy, a pálmafa, a napernyő, a strandlabda és a háttérben a még hétágra sütő lenyugvó nap egy pár pillanat erejéig a tengerpartra teleportálja az embert…



A Ciuc IPA és a Csíki Pimasz IPA után egészen frissítően hatott rám ez a felsőerjesztésű kézműves sör, amit jobb híján egy egyszerű talpas söröspohárba öntöttem ki. A borostyánszínű főzet törtfehér és kis szemű habkoronája meglehetősen lágy, valamint tartós volt. Illata finoman malátás, citrusos és a kellemes, halvány komlóság jelzi, hogy milyen folyékony kenyérrel is van dolgunk.



Zamatában határozottan jelen van az ipákra jelmező komlóság, fűszeresség, citrusosság, ám ezek mellett ott az élvezetes keserűség is, s ez a kvartett adja meg a Summer IPA karakterét. Kifejezetten ízlett, s úgy gondolom, hogy ebben a kategóriában a szenttamásiak egy korrekt sört tettek le az asztalra. Kissé drága mivolta miatt nem lesz mindennapi kedvenc, de alkalomadtán megéri kifizetni érte azt a tizennéhány lejt (amikor én vettem, akkor 10.99-et fizettem egy üvegért, most viszont az Aranykakas weboldaláról kevesebb, mint 10 lejért lehet megvásárolni). Csak ajánlani tudom és egészségünkre!



Gyártja: bérfőzés (Budapest, Magyarország)
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 10.99 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5.7%
Szárazanyag-tartalom: 14.7ºP
IBU (keserűségi index): 49.9
Színe: borostyán (EBC: 19.6)
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, búzamaláta, komló, sörélesztő
Típus: IPA
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: shakeres vagy tulipán pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: aranykakas.ro


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése