2021. november 16., kedd

Birra Moretti L’autentica



A kábeltévézés aranykorában sokan a német csatornákat nézték napi rendszerességgel, én viszont az olaszokra – Italia 1, Rete 4, Canale 5, RAI 1, vagy éppen RAI 2 – voltam rákattanva, hiszen még értettem is valamit belőlük. Így a reklámok révén már tizenéves kölyök koromban „megismerkedtem” a Birra Morettivel. Az első találkozásunkra viszont 2012 májusáig kellett várom, amikor párommal az első közös kirándulásunk alkalmából ellátogatunk az Olaszországban élő unokatestvéreihez. A Torinótól mindössze 40 percnyi autóútra lévő Ceresole D’albában eltöltött csodálatos napok egyikén, a sok sétától és a melegtől megszomjazva betértünk egy kis helyi kocsmába, ahol csakis Birra Morettit ihatott az ember. Egy-egy pohár sört gurítottunk le a torkunkon, de most majdnem tíz év távlatából visszagondolva az a csapolt sör köszönőviszonyban sincs a mostani tesztalanyunkkal. Arra gondolkodás nélkül adnék egy erős nyolcast, viszont a Heineken Románia Rt. által licenc alapján készített és palackozottat csak egy gyenge 5.5 ponttal jutalmaztam meg… Elfogult lennék? Nem hiszem!



Na, de előlegben a Birra Morettiről még el kell mondatni, hogy ez Olaszország egyik legismertebb söre, amelynek története 1859-ben kezdődött, amikor Luigi Moretti megalapította jég- és sörgyárát Udinében. A főzde első sörére alig egy évet kellett várni: a Birra Moretti 1860-ban jelent meg, és azt mondják róla, hogy rögtön nagy sikert aratott…



A reklám szerint a Moretti-féle sört a legjobb alapanyagokból készítik, de akkor mi a fészkes fenét keres benne a kukoricadara… Ez volt az első dolog, ami miatt lepontoztam, a másik pedig az, hogy Romániában készült. A szalmasárga színű főzetet én is egy korsóból ittam meg, akárcsak a bajszos bácsi a címkén. A seritalnak határozottan volt habja, ez pedig fehér és apró szemű. Illata amolyan hájnekenes, a halvány malátaságát mintha friss virágos jegyek egészítették ki.



Félreérthetetlenül vizezettnek tűnt, a korty eleje malátás, majd következett a visszafogottabb kesernyés íz, és utána jött a nagy semmi. A következő hörpintéseknél már jobban koncentráltam, és vajmi édes-fűszeres-komlós kombót is éreztem benne. Szénsavasságával nem volt baj, azonban olcsó sörnek tűnt, a hozzáadott kukorica pedig teljes egészében aláírta ezt. Összességében nem volt rossz, de a jó ivósör nem ilyen, és bevallom, nekem sem ízlett. Alkalomadtán meg lehet inni, de semmi egyéb. Egészségükre!



Gyártja: Heineken Románia Rt. (licenc alapján)
Származási hely: Olaszország
Itt vásároltam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3.35 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4.6%
Eredeti extrakttartalom: 10.6ºP
IBU (keserűségi index): 12
Színe: szalmasárga
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló
Típus: világos sör (pale lager)
A sör pontszáma: 5.5/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: nem
Weboldal: www.birramoretti.com / birramoretti.it


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése