2021. november 12., péntek

Szent András Black Rose


Kapva kaptam az alkalmon, amikor felfedeztem a sepsiszentgyörgyi Merkúrban a Szent András Sörfőzde újabb különlegességét, és gyorsan vettem belőle egy üveggel, majd magamban meghúztam a hatodik képzeletbeli strigulát a magyarországi műhely neve mellett, hiszen a mintegy 25 sörös repertoárjukból már a hatodik habos nedűt kóstolhatam meg. A Szent András Black Rose egy duplabak sör, amelyet négyféle árpamalátával és hallertau perle komlóval főznek és jócskán van alkohol benne, hiszen szívmelengetősen 9 százalékos. Akárcsak a Szent András Könnye, a Szilvás Sör és a Meggyes Sör, a Black Rose is elnyerte a tetszésemet, s csak halkan jegyzem meg, hogy a teszt óta már többször is volt szerencsénk egymáshoz.



A barnás köntösbe csomagolt fekete rózsa ajánlott fogyasztási hőmérséklete 12–14 Celsius-fok között van, így miután kivettem a hűtőből, hagytam melegedni egy keveset. Mivel akkortájt még nem volt sörös kelyhem, így egy egyszerű talpas söröspohárba öntöttem ki a sötétbarna főzetet. Ujjnyis krémszínű és apró szemű habkoronája viszonylag hamar elillant, ám leheletnyi finom gyűrű formájában az utolsó kortyig maradt belőle.



Illata malátás és alkoholos, amit egy kis karamelles és gyümölcsös jelleg is támogatott. Lágy és bársonyos íze határozottan édeskés, csokis, e mögött némi gyümölcsös komlósság is megbújt. A közepesnél testesebb serital valamelyest pezsgősnek tűnt, pedig szénsavasságát jól eltalálták a főzőmesterek. Minden hörpintésben ott van a masszív alkoholossága, de meglepő módon ez egyáltalán nem zavaró. Szerintem ez egy remekül összerakott sör, utóíze is kellemes, és csak ajánlani tudom, s nemcsak a barna/fekete sörök szerelmeseinek. Az ár-érték aránya ugyancsak rendben van, hiszen minőséget kaptam a pénzemért, így hát egészségünkre!



Gyártja: Szent András Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 9,39 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 9%
Eredeti extrakttartalom: 22ºP
IBU (keserűségi index): 16–23
Színe: sötétbarna (EBC: 72–160)
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta (müncheni, bécsi, karamell-, festőmaláták), komlók (hallertau perle), sörélesztő (WLP 833 bock)
Típus: duplabak sör (doppelbock)
A sör pontszáma: 7,5/10
Ebből fogyasszuk: kehely
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: határozottan
Weboldal: szentandrassorfozde.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése