2024. augusztus 11., vasárnap

Tiltott (Transylvanian) Csíki Sör Gold


Valamikor 2020 novemberének végén fedeztem fel a Tiltott Csíki Sör Goldot, és a következő esztendő szeptemberében teszteltem a seritalt, amelynek ma – 2024. augusztus 11-én – már Transylvanian Csíki Sör Gold a neve. Az elmúlt évek során valamikor kikopott a tiltott szó jó néhány csíki sörös termék nevéből, amit a marketingesek a hangzatosabb transylvanian, azaz erdélyi kifejezéssel helyettesítettek, hátha a csíkszentsimoni manufaktúra az eddigieknél több sört tud majd eladni. Azt is hozzá kell tennem, hogy azt gondolom, a Golddal indult el a márkaváltás, a nemzetköziesítési törekvés a Csíki Sörnél, így a későbbiekben megjelent a Transylvanian Csíki Sör (Light) Silver, a megújult Transylvanian Csíki Sör (Barna) Brown, a Transylvanian Csíki Sör (Gyömbér Chili) Ginger Chili, a Transylvanian Csíki Sör (Erdélyi Jégáfonya) Blueberry, a Transylvanian Csíki Sör (Vadmálna Vitaminsör) Raspberry vagy éppen a Transylvanian Csíki Sör (Mézes) Honey.


Jelen állás szerint csak két habos nedű, a Tiltott Csíki Sör és a Székely Sör tartotta meg az eredeti fehér-fekete-piros dizájnját, amely nekem jobban tetszett. De hagyjuk az üresnek tűnő csacsogást, eszmefuttatást, és inkább térjünk vissza a mostani tesztalanyunkhoz. A jól behűtött Tiltott Csíki Sör Goldot egy korsóba öntöttem ki, a narancsos-aranysárga főzet illata pedig édeskés, malátás volt, így csipetnyi telt komlóssággal megfűszerezve.


A ser fehér, krémes és vékony habpaplana laza szerkezetű, valamint apró szemű volt, s nagyon gyorsan elillant. Az első korty csípősnek tűnt, szerintem ez annak tudható be, hogy a vártnál nagyobb a Gold szénsavassága. Amikor túltettem magam ezen a dolgon, az ízében malátás édességet éreztem, s a frissen sült kenyér jutott róla eszembe. A folytatásban egy kevés komlósságot is felfedeztem csipetnyi fűszeres jelleggel. A remélthez képest jobb ez a sör, de ahogy melegedett, egyre mézesebbnek és sziruposabbnak tűnt, amit egy meglepő savanyúság fejelt meg.


Alkoholja szívmelengető, utóíze pedig majdhogynem nincs a Csíki Sör Goldnak. A reklám szerint lassan és hosszabban érlelve készül a szentsimoni főzet, a lassú és hosszú érlelés pedig aranyat ér. Hát, nálam csak bronzot, hiszen az eddig kóstolt Csíkiak közül, a Barna és a Krém Sör (mindkettőt 7-re értékeltem) után ez a harmadik legjobb, és 6,5 pontot kapott tőlem. Ha valaki még nem kóstolta volna, annak ajánlom, és úgy gondolom, alkalomadtán még legurítok én is egy-két üveggel belőle. Egészségünkre!


Gyártotta: Csíki Sör Manufaktúra
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Bertis (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 5,45 lej / csereüveg nélkül 6,95 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 6%
Eredeti extrakttartalom: 12,5ºP
IBU (keserűségi index): 8
Színe: narancsos aranysárga
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör (heller bock / maibock)
Ebből fogyasszuk: korsó
A sör pontszáma: 6,50/10 (Untappd: 3,25/5,00)
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: alkalomadtán igen
Weboldal: csikisor.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése