2024. augusztus 29., csütörtök

Faxe Black 4,7%


A dán sörmárka újabb tagja a Faxe Black 4,7%, amely megítélésem szerint egy vékonyra sikerült fekete serital. Korábban a Faxe 10%-ot négyesre, a Faxe Premium Collector’s Item 5%-ot 4,5-re és a Faxe Witbiert egy erős hatosra osztályoztam, így az általam már megkóstolt Faxe sörök közül a mostani tesztalanyunk a második legjobb, ugyanis egy ötöst osztottam ki rá. Próbáltam egyet-mást megtudni erről a habos nedűről, ezért felkerestem a Faxe hivatalos portálját, de ott nem találtam semmilyen információt róla. Ahogy egy korábbi blogbejegyzésben is megírtam, a Royal Unibrew már nem készíti ezt a termékét, és azt hiszem, hogy a helyét egy stout vette át. Bízom benne, hogy hamarosan ezzel is összehoz a sors, hiszen ez az a sörtípus, amelyet nagyon kedvelek.


Jól behűtöttem az egyliternyi Faxe-t, amelynek fekete színű dobozán ott pompázik a klasszikus viking fejes logó, valamint a Black 4,7% felirat. Egy korsóba öntöttem a halványan pörkölt malátás, csokoládés-kávés illatú sört, amelynek krémes, tartós, világosbarna és apró szemű volt a habtakarója. A fekete színű sör íze roppant semleges, de azt is mondhatnám róla, hogy majdhogynem zamatmentes volt. Az első korty kissé csípősre sikeredett, holott lágy a szénsavassága ennek a dán folyékony kenyérnek. Sokáig ízlelgettem, így némi pörkölt malátás, édes, karamelles, sőt, savanykás jelleget is felfedeztem benne.


Közepesen testes, könnyen iható, de azt kell mondanom róla, hogy felejtős. Utóíze egy picit kávés és keserű. Nem sokat vártam tőle, mégis csalódtam benne, hiszen egy barna/fekete sörtől többre számítottam. Az ár-érték aránya sem annyira jó, hiszen 13 lejért már egészen jó sört/söröket is tudunk venni, és azt hiszem, hogy ezen a helyzeten az sem javít, hogy ezért a pénzért nem egy fél liter habos nedűt kapunk, hanem egy litert. Egy próbát megért, de ajánlani nem ajánlom, mert nem tudom, hogy hol lehet és egyáltalán még lehet-e valahol kapni a Faxe Black 4,7%-ot. Egészségünkre!


Gyártotta: Royal Unibrew
Származási hely: Dánia
Itt vásároltam: Bertis (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 13 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 1000 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Eredeti extrakttartalom: 11,6ºP
IBU (keserűségi index): 15
Színe: majdnem fekete (EBC: 100)
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, árpa
Típus: fekete sör (schwarzbier / black lager)
Ebből fogyasszuk: korsó vagy lageres pohár
A sör pontszáma: 5/10 (Untappd: 2,50/5,00)
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 5–6ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: alkalomadtán talán
Weboldal: faxe.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése