2018. október 10., szerda

Terapia Gold


Roppant találó a sör (Terapia Gold) és a sörgyár (Clinica de Bere) megnevezése is, hiszen ki nem térne be szívesen a sörklinikára egy kis terápiára? Én igen! De a viccet félretéve térjünk vissza a temesvári seritalhoz, amely több mint hét éve van jelen a román kézműves sörök piacán. Sajnos, nem kevés idő kellett ahhoz, hogy hozzánk is megérkezzen ez a habos nedű, ám jobb később, mint soha. A Lidl révén jutott el hozzánk a bánsági manufaktúra két – a Terapai Gold és a Terapia Platin (erről majd legközelebb) – terméke, s úgy gondolom, hogy a sörök megismertetése céljából nem is volt rossz húzás partnerségre lépni a szupermarkettel. 

A Terapia Goldnak édeskés illata van, kevés citromos beütéssel. Szürkésfehér habkoronája dús, s sokáig megmarad a pohárban. A piszkos/zavaros aranyszínű sör testes, s egyszerre vizezett, keserű és édes. Érdekes kombináció, s még úgy is egy jól sikerült sör, hogy nem éreztem rajta az alkoholt. Legalábbis én így ítéltem meg, de simán meg lehet cáfolni a fentieket. Mivel nem vagyok orvos, így nem küldhetek senkit a sörklinikára, de még receptre sem írhatom fel a terápiasöröket, de ha valahol találkoztok ezzel a főzettel, kóstoljátok meg bátran, hiszen megéri. Egészségünkre! 



Gyártja: Clinica de Bere
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,49 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, komló, maláta, sörélesztő
Típus: szűretlen világos sör (Zwickel / Keller / Landbier)
Színe: piszkos/zavaros arany
A sör pontszáma: 7/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.clinicadebere.ro


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése