2018. október 11., csütörtök

Terapia Platin


A Terapia Gold után következzék a temesvári sörklinika (Clinica de Bere) egy másik folyékony gyógyszere, amit nemrégiben kóstoltam meg. A gyártó leírása alapján ezt a sörkülönlegességet bajor recept után készítik, igaz, egy picit felturbózva. Továbbá bevallásuk szerint a Terapia Platin roppant friss habos nedű, amely nem a nagyközönségnek szól, hanem az igazi sörínyenceknek. Ezzel jól feladták a leckét nekem, hiszen én nem vagyok kimondottan ínyenc, és még szűretlen fehér sört (Weissbier – Hefeweizen) sem ittam. Na, de ne siránkozzak annyit, és térjek a tárgyra.


Az üveg megnyitása után a kellemes búzás illat már jelezte, hogy jobbacska sörrel van dolgom. Pohárba öntve, egyből feltűnt a Platin homályos narancssárga színe, a főzet habja matt fehér, ám gyorsan elapad. A bánsági serital íze roppant összetett: a gyümölcsös, citrusos aroma mellett valami fűszereset (egyesek szerint koriander és bazsalikom) is felfedeztem benne, ám a megázott kenyér zamatját is éreztem rajta. A gyengén szénsavas és testes sör utóíze kellemes, ami egy kis gyümölcsösséggel társul. Határozottan nem rossz, ám ezt a sört tényleg nem nekem találták ki. Még ennek ellenére is érdemes volt megkóstolni a Terapia Platint, mivel így újabb sörtapasztalattal lettem gazdagabb. Egészségünkre!



Gyártja: Clinica de Bere
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,49 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, komló, komlókivonat, maláta, búzamaláta
Típus: szűretlen fehér sör (Weissbier – Hefeweizen)
Színe: homályos narancssárga
A sör pontszáma: 7/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.clinicadebere.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése