2018. október 18., csütörtök

Sapporo Premium Beer


Egy kollégám javaslatára vettem meg és kóstoltam meg a Sapporo sört, amit valamilyen ok miatt sokáig kerülgettem a Lidlben. A roppant elegáns külsejű sör kanadai megállóval – az európai piacra licenc alapján ott készítik ezt az aranysárga főzetet – a felkelő nap országából „érkezett” hozzánk. A picit magas ára mellett 650 ml-s kiszerelésű dobozban lehet megvásárolni a habos nedűt, ami Japán ötödik legnépesebb városáról kereszteltek el. Hogy mitől is cseng annyira ismerősnek a Szapporo név? Egyszerű a válasz: 1972-ben itt tartották az első olyan téli olimpiai játékokat, aminek Ázsia adott otthont; továbbá évente ott rendezik meg juki macuri, vagyis a szapporói hófesztivált, az esemény pedig minden alkalommal közel kétmillió turistát vonz a városba. 


De térjünk vissza a sörhöz! Régebben olvastam egy cikket, ami szerint – bármennyire hihetetlen is – Japánban a sör számít a legnépszerűbb alkoholos italnak, s annyira közkedvelt, hogy még utcai automatákból is be lehet szerezni a szükséges mennyiségű seritalt. Ezek után lássuk, milyen is a Sapporo... Illata könnyű és édeskés; fehér habkoronája sűrű és rugalmas, ám gyorsan elapad. Íze nem túl édeskés, de kesernyés sem, komlós, de még is könnyed és tele van aromával. A korty vége vizezettnek tűnt, ám még ennek ellenére is ez egy jó világos sör. Mindenképp érdemes megkóstolni, s nyugodtan kijelenthetem, hogy senki nem fog csalódni benne, sőt mi több, meg is lehetne szokni ezt a prémium japán sört, csak ne lenne annyira drága. Egészségünkre! 



Gyártja: Marubeni Europe PLC (Anglia)
Származási hely: Japán
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 8,99 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 650 ml
Alkoholtartalom: 5%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, komló, árpamaláta
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 7/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.sapporobeer.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése