2020. január 28., kedd

Beamish Irish Stout


A Beamish Írország harmadik legismertebb nagyüzemi stoutja a Guinness és a Murphy’s után. A corki székhelyű sörfőzdét 1792-ben alapította William Beamish és William Crawford, s több tulajdonosváltás után 2008-ban került a Heinekenhez. A gyárat a következő esztendőben bezárta a holland multi, és azóta ezt a habos nedűt a helyi heinekenes üzemben palackozzák.

 
Egy szó, mint száz, vadásztam az ír söröket a carrigaline-i boltokban, így bukkantam rá a Beamish Irish Stoutra is, amely akkor még semmit sem mondott nekem. Az első korty után megkedveltem ezt a seritalt, amely véleményem szerint sokkal jobb, finomabb volt, mint egy Guinness. A roppant spártai dobozban (fekete alapon piros-fehérrel van feltüntetve a sör neve és logója) mondhatni éjfekete lé rejtőzött, amelyet egy klasszikus pintes pohárba öntöttem ki. A Beamish bézs színű habja kemény, de krémes, dús és tartós is egyben.


Illatában a pörkölt maláta dominál, ám a háttérben egy kis csokoládés, kávés jelleget is éreztem. A közepesen testes stout ízében is érzeni a pörkölt malátát, amelyet a komló közepes keserűsége egészít ki. A kávé is jelen van minden egyes kortyban, mérsékelt szénsavassága miatt viszont selymes és itatja magát. Utóíze kávés/csokoládés, de ez egyáltalán nem ront az összhangon, sőt, ettől áll össze igazából ez a sör. Nem tudok arról, hogy itthon kapható lenne Beamish Irish Stout, pedig úgy érzem, hogy igény volna rá, és valószínű, hogy nem csak az én részemről. Egészségünkre, és csak ajánlani tudom ezt az éjfekete főzetet!


Gyártja: Heineken Ireland
Származási hely: Írország
Itt vettem/kitől kaptam: SuperValu (Carrigaline, Írország)
Ára: 9,65 lej (2,02 euró)
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,3%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 10,6º
Keserűségi index (IBU): 28
Összetevők: víz, malátaárpa, árpa, búza, komlókivonat
Típus: fekete sör (Stout)
Színe: éjfekete
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: pintes pohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: www.beamish.ie
                

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése