2020. január 7., kedd

BÚÉK: Hop House 13 Lager

 
Tavalyi írországi látogatásunkig én úgy tudtam, hogy messze földön a fekete söréről híres Guinnessnél nem főznek világos habos nedűt... Csak halkan jegyzem meg, hogy tévedtem! Ezt a hibámat már Carrigaline-be való megérkezésünk másodnapján jóvá is tettem, miután rátaláltam és megkóstoltam a Hop House 13 Lagert, s utánanéztem egy picit a dolgoknak. Ismereteim frissítése közben azt is megtanultam, hogy jelenleg az ír sörgyár további három „szőkét” is palackoz: az egyik lenne a Guinness Golden Ale, a második kettő pedig a Guinness Blonde American Lager és a Guinness Nitro IPA.



De térjünk vissza a Tizenháromhoz, amit háromféle komlóból – az ausztrál Galaxy és Topaz, valamint az amerikai Mosaic –, továbbá helyi árpával, illetve Guinness élesztővel főzik. Egy klasszikus pintes pohárba töltöttem ki az írországi aranysárga folyékony kenyeret, aminek dús és apró szemű volt a habkoronája. Majdnem elfelejtettem, ez a hófehér takaró sokáig megmaradt és csak lassan engedte megszökni a sör illatát.


A Hop House aromája könnyed és komlós volt, némi virágos és citrusos beütéssel. Íze friss és üdítő, enyhén gyümölcsös, s a három komló kellemes és ropogós – igen, ropogóst akartam írni – zamatot kölcsönöz az italnak. Utóíze is élvezetes, s határozottan kijelenthetem, hogy hozzá tudnék szokni. Az első kortytól az utolsóig kiegyensúlyozott volt a Hop House 13 Lager, és akinek lehetősége van rá, az nyugodtan próbálja ki. Egészségünkre!


Gyártja: Guinness Ltd.
Származási hely: Írország
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Carrigaline, Írország)
Ára: 11,80 lej (2,49 euró)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4.1%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 12
Keserűségi index (IBU): 21
Összetevők: -
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: lagers pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen, s hozzá tudnék szokni
Weboldal: www.guinness.com
 

1 megjegyzés: