2020. január 21., kedd

Miller Genuine Draft

 
Négy ír és egy lengyel folyékony kenyér után következzék egy amerikai, amelyet évekkel ezelőtt itthon ismertem meg. Már nem is tudom azt, hogy hol vettem egy-két üveggel belőle, s hiába kutattam az emlékeim között, semmit nem tudtam felidézni a Millerről. Tudástáram felfrissítése céljából kóstoltam meg újra ezt a sört Írországban, ám ha őszinte leszek, ez alkalommal sem marad meg sok ezzel a habos nedűvel kapcsolatosan. Nem azért, mert rossz volna, hiszen ittam már ennél sokkal, de sokkal rosszabb sört/söröket is, hanem mivel roppant semleges, felejtős, és megítélésem szerint semmi olyat nem nyújt, amit elvárnának egy nagyüzemi sörtől.



Na, de vegyük sorba a dolgokat. Szerintem a Miller Genuine Draft védjegye a világossárga színe, amihez klasszul passzol az arany-fekete címke. Habkoronája fehér, vékony és nagyon gyorsan elillant a pohárból, illatára azonban már nem emlékszem. Íze lágy és frissítő, mint egy üdítő, ám emellett kellemesen keserű, komlós, akár egy igazi lager. A kellő szénsavassággal rendelkező Miller a második korty után azonban unalmassá, egyhangúvá vált, s ezen még az sem segített, hogy némi gyümölcsösség (narancs vagy citrom) is érezhető volt benne. Könnyűsége miatt inkább a hölgyek kedvence lehet, alacsonyabb alkoholtartalma miatt pedig itatja magát. A marketingszöveg szerint a több díjat is begyűjtő, mérsékelten testes Miller egyedülállóan lágy ízét a különleges cold-filtering (hidegen szűrés – lásd a Sörlexikonban) technológiának köszönhetően nyeri el. Az amerikaiak azt is mondják, hogy ez az egyetlen habos nedű, amelynek készítése során ilyen technológiát alkalmaznak, ám mostanra már világszerte elfogadott, használt eljárásról van szó. Egy próbát mindenképp megér, annak tükrében is, hogy a 2019-es év második felétől újra kapható itthon, Sepsiszentgyörgyön is a Miller Genuine Draft. Egészségünkre!


Gyártja: Miller Brewing Company (Molson Coors)
Származási hely: Egyesült Államok
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Carrigaline, Írország)
Ára: 4,25 lej (0,89 euró)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): -
Keserűségi index (IBU): 12
Összetevők: víz, árpamaláta, maltózszirup, komló, komlókivonat, élesztő
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: világossárga
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: alkalomadtán igen
Weboldal: www.mgd.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése