2020. január 23., csütörtök

Galway Hooker Irish Stout


Egy újabb ír sör, ám most egy kézműves habos nedű kerül górcső alá. Már többször is említettem, hogy mostanság egyre nagyobb kedvencem a barna/fekete serital, s ezt a jól összerakott stout-t egyenesen megszerettem. Galway Írország nyugati részén, az Atlanti-óceán partján elterülő kikötőváros, így egyáltalán nem meglepő a névválasztás és a címén szereplő vitorlás/bárka (hooker = bárka).


A nagyon szolid külsejű sör illata a kávé és a fekete csokoládé keveréke, ami egy kis édességgel kiegészül. Vékony habkoronája selymes és bézsszínű, s az utolsó kortyig megmarad a pohárban. A közepesen testes Hooker íze nagyon gazdag, érződik rajta a pörkölt maláta, itt is jelen van a kávé és a csokoládé, de melléjük egy kis vaníliás jelleg is társul.


Alacsony alkoholtartalma és nem túlzott szénsavassága miatt krémes, utóíze kellemes, és nem túlzok, ha azt mondom, hogy minden hörpintésben érezni a sörfőző mester odaadását, figyelmességét. Nagyon bántam, hogy elfogyott, és azt még jobban, hogy nem vettem még egy-két üveggel belőle. Ha Írországban jár-kell az ember, ezt a sört mindenképp meg kell kóstolnia. Egészségünkre!


Gyártja: Galway Craft Beers Ltd
Származási hely: Írország
Itt vettem/kitől kaptam: SuperValu (Carrigaline, Írország)
Ára: 16,20 lej (3,39 euró)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,5%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): -
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, élesztő
Típus: fekete sör (Stout)
Színe: majdnem fekete
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: pintes pohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése