2021. október 27., szerda

Bers Nova Tear of the Dark



A párom volt kolléganőjének férjétől – aki maga tervezte a partiumi sör címkéjét – kaptam ajándékba a nagyváradi Bers Nova porterét, ami a Tear of the Dark névre hallgat. És igen, nekem is az Iron Maiden, a nagynevű kelet-londoni heavy metal együttes világszerte ismert album névadó dala, a Fear of the dark jutott eszembe. A magyarázat egyszerű: saját bevallásuk szerint a határ menti főzdénél szeretik a klasszikus rockot, és a névválasztással arra próbálják sarkalni a sörissza embereket, hogy ne féljenek a fekete sörtől. A Bers Nova kaland – ahogy a sörműhely portálján olvasható – valamikor 2012-ben indult egy garázsban, ahol néhány barát az általuk megálmodott és megalkuvások nélküli serek elkészítésébe vágott bele. Az ihletet a jó zenéből kapták, s 2019 óta már egy modern főzdében állítják elő kézműves söreiket.



De térjünk vissza a sötétség könnyéhez (ennyit tesz magyarul a Tear of the Dark). A metálosan fekete és 6–8 Celsius-fokosra lehűtött főzetnek apró szemű, illetve krémes volt a másfél ujjnyis barnás habtakarója, ez pedig lassan apadt el és csipkézetten megmaradt a shakeres pohár falán, amibe kiöntöttem. Illata kellemes némi malátás, kávés, édesgyőkeres jeggyel.



Az édeskés, intenzíven pörkölt malátás íze mogyorós, kávés és étcsokoládés felhanggal egészül ki, míg a közepesen testes és enyhébb szénsavasságú sör utóíze megfelelően kesernyés. Összességében nem rossz a Bers Nova ezen terméke, ám úgy érzem, van hová még fejlődnie, mivel azt gondolom róla, hogy karakteresebbnek, robosztusabbnak és szívmelegítőbbnek kellene lennie. Egy erős hetest adok rá, s kíváncsi vagyok arra, hogy hová érett ez a folyékony kenyér, hiszen én az első főzetek egyikét kóstoltam, teszteltem. Egészségünkre, s a műfaj kedvelőinek csak ajánlani tudom!



Gyártja: Bers Nova
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: –
Ára: ajándék
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6%
Eredeti extrakttartalom: 14ºP
IBU (keserűségi index): –
Színe: éjfekete
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló és élesztő
Típus: fekete sör (american porter)
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: pintes vagy shakeres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: bersnova.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése