2023. január 17., kedd

MaDonna Brune Delicieuse


Évekkel korábban az egyik barátomat negyvenedik születésnapján egy talicska sörrel leptük meg, a negyven serital között volt egy üveg MaDonna is, és ha nem csal az emlékezetem, azt hiszem, akkor találkoztam először ezzel a habos nedűvel. És nem, nem egy Brune Delicieuse került be a sörcsokorba, hanem egy üveg White Beer, amelyről 2019 októberében készítettem véleményezést.



A Brune Delicieuse a galaci Martens Rt. terméke, s a hét MaDonna név alatt futó sör legsötétebbike, hiszen nagy vonalakban egy belgian dark ale-ről lenne szó. Csak azért nagy vonalakban, mivel ennek a barna MaDonnának annyi köze van egy igazi belga sörhöz, mint pipének a szaxofonhoz.



Na, de lássuk mitől is döglik, azaz nem döglik a légy… Én egy dobozos Brune Delicieuse-höz jutottam hozzá, egyszerű és barna külleme pedig jelzi, hogy milyen sört is tartalmaz. Én egy talpas pohárba öntöttem ki a sötétbarna nedűt, amelynek kétujjnyi, apró szemű, krémes és bézs színű volt a habkoronája. Ez meglepően jól tartotta magát, ám a tizenegyedik gyors fotó elkészítésére már teljesen elapadt. Gyenge illata édes-malátás, barna cukros, karamelles és valamilyen aszalt gyümölcsös. A visszafogott és mérsékelt íze az illathoz hasonló: azaz édes, szirupos, malátás, búzás, cukros, pörkölt karamelles, aszalt gyümölcsös, enyhén komlós és meglepően alkoholos.



Közepesen testes, kellemesen szénsavas, kissé vizezett, utóíze édeskés és valamelyest kellemetlen. Összességében nem egy nagyon eltalált sör a MaDonna Brune Delicieuse, nincs semmilyen karaktere, akárcsak egy pacsuliillatú kölnivíznek. Mindezek ellenére nem bukott meg nálam, hiszen megkapta tőlem az átmenő ötöst, de csak azért, mert imádom a barna söröket. Különösebben nem ajánlom, de kalandvágyó sörkedvelők kipróbálhatják. Egészségünkre!



Gyártotta: Martens Rt.
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,49 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Eredeti extrakttartalom: 12ºP
IBU (keserűségi index): –
Színe: sötétbarna
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, természetes aromák
Típus: barna sör (Belgian Dark Ale)
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: talpas söröspohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: nem
Weboldal: martens.ro (csak cégleírást tartalmaz, a sörökről semmi infó…)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése