2023. január 11., szerda

Staropramen Jedenáctka


Az ötödik Staropramen sör tesztje következik, de mindössze a negyedik, ami igazából cseh. Ajándékba kaptam ezt a doboz sört, ami a márka hivatalos portálja szerint a Pivovary Staropramen egyik klasszikus folyékony kenyere. Üsse kő, elhiszem neki, hiszen eddig még soha nem találkoztam ezzel a Staróval. A weboldalon talált információkat olvasva viszont elcsodálkoztam egy picit azon, hogy háromféle árpamalátából és hétféle komlóból készítik ezt a seritalt, aminek így kiegyensúlyozott íze van, markánsabb keserűséggel…


Biztos jobb kell hogy legyen, mint a sima Staropramen – gondoltam magamban, de még a Bergenbier Rt. által itthon, Romániában licenc alapján főzöttet sem közelíti meg. Van ez így, hogy az eredeti silányabb, mint a másolat! Nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, hiszen a Staropramen Jedenáctkát egy erős hatosra értékeltem, továbbá jó ivósörnek tartom és azt kell mondjam, hogy hozzá lehetne szokni. De mégis hiányzott valami…

Énhozzám egy aranyszínű „díszdobozos” Jedenáctka jutott el, amelyen a megszokott logó és szöveg mellett ott szerepelt a „Tartsunk össze a következő 150 évben is” felirat. Sajnos azt nem tudtam kideríteni, hogy a cseheknek miért kellene a következő másfél évszázadban is együtt maradniuk, de úgy gondolom, őket a jó sör a világ végén is összehozza. Az óarany főzetet stílusosan egy staropremenes pohárba öntöttem ki, puha, dús és apró/közepes szemű törtfehér habtakarója roppant tartós volt.


Illata határozottan komlós, gyümölcsös és halványan citrusos. Íze telt, ugyancsak komlós, ami édes, malátás jelleggel társul. Közepesen testes, a vártnál lágyabb a szénsavassága, kissé vizezettnek is tűnt és hiányzott belőle a cseh sörök karakteressége. Utóíze fűszeres, valamint komlós. Összességében nagyon átlagos, kesernyés, ám könnyed és frissítő. Mindenképp ki kell próbálni. Egészségünkre!


Gyártotta: Pivovary Staropramen
Származási hely: Csehország
Itt vásároltam: –
Ára: ajándék volt
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4.7%
Eredeti extrakttartalom: 11ºP
IBU (keserűségi index): 26
Színe: óarany (EBC 16)
Összetevők: víz, háromféle árpamaláta, hétféle komló, módosított komlókivonat
Típus: világos sör (Czech pilsner)
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: korsó, talpas vagy pilsneres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: staropramen.cz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése