2024. június 3., hétfő

Kapuziner Weißbier


A Kapuziner Weißbier egy klasszikus német búzasör, amit a bajorországi Kulmbacher Brauereinél főznek és palackoznak. A sörgyárat 1846-ben alapították, majd bő fél évszázaddal később részvénytársasággá alakították át, és tesztalanyunkon kívül további harmincnyolc sör tartozott vagy tartozik a portfóliójukhoz.


Azt hiszem már korábban is említettem, hogy évekkel ezelőtt rokonlátogatáson voltunk Kőhalom Állomáson, és ott fedeztem fel a német termékeket és ezen belül német söröket forgalmazó Michell’s Marktot. Azóta, ha arra járok, járunk mindig felkeresem a boltot, és ott botlottam bele a roppant megkapó címkével ellátott serre. Ha már címkéről lévén szó, mondjuk el azt róla, hogy egészen régies stílusra van szabva, amit a papír és a zöld szín még jobban kihangsúlyoz, a közepén pedig egy jól megrajzolt, a sörnek nagyon örülő szerzetes található.


Én egy hagyományos búzasörös pohárba öntöttem ki az opálos, narancssárga színű Kapuziner Weißbiert, amelynek a kis szemű törtfehér habtakarója eleinte dús és kemény volt, ám gyorsan elillant. Illata malátás, búzás, édeskés, amit egy kis citrusos, talán szegfűszeges felhang tett jobbá. Az első kortynak élesztős, banános, kissé citrusos jellege volt, majd visszaköszönt az édeskés, finom búzás és malátás íz. A Kapuziner zamata továbbá lágynak, selymesnek és fűszeresnek tűnt, amit könnyed narancsosság egészített ki.


Nagyokat hörpintettem ebből a telt, krémes és közepesen szénsavas folyékony kenyérből, a korty vége pedig némileg kesernyésre sikeredett. Sokan biztosan megköveznek miatta, de vizezettnek tűnt, ennek ellenére nagyon ízlett, de hiányoltam belőle a bajor búzasörök karakterességét. Összességében ez egy jól összerakott serital, ami roppant ízletes és frissítő. Csak ajánlani tudom, s nemcsak a weißbier szerelmeseinek, hanem azoknak is, akik alkalomadtán kipróbálnának valami egyebet is, mint a megszokott és elcsépelt nagyüzemi láger. Egészségünkre!


Gyártotta: Kulmbacher Brauerei
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Michell’s Markt (Kőhalom Állomás/Rupea Gară)
Ára: 6,49 lej
Kiszerelés: csatos üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,4%
Eredeti extrakttartalom: 12,3ºP
IBU (keserűségi index): 13
Színe: opálos narancssárga (14 EBC)
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, komlókivonat, élesztő
Típus: búzasör (weissbier)
A sör pontszáma: 7,5/10 (Untappd: 3,75/5,00)
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 7–9ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: határozottan
Weboldal: kapuziner-weissbier.de


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése