2024. június 29., szombat

Faxe Witbier


A Faxe Premium Collector’s Item 5% és a Faxe 10% után jöjjön a dán sörmárka harmadik tagja, a Faxe Witbier, ami egy belga stílusú búzasör. Nagyon ódzkodtam a Faxe-söröktől, mivel az első kettővel rendesen befürödtem, és mindkettőt ötös alá értékeltem. Sőt, miután a tömény alkoholízű és roppant erős egyliteres Faxe 10%-ot egyedül nem tudtam meginni, több mint fele a kagylóban végezte. Mindezek ellenére a kíváncsiság nagyobb volt, mint a rossz élmény, így kapva kaptam a lehetőségen, és egyből lecsaptam a Witbierre és a vele egyszerre árult Faxe Blackre (erről majd valamivel később). A Faxe weboldalát böngészve szembesültem azzal a ténnyel, hogy a Royal Unibrew már nem készíti ezt az utóbbi két sört, helyettük alkoholmentes, IPA, stout, amber lager került be a teremékpalettájukba.


De térjünk vissza a mostani tesztalanyunkhoz, amelynek világoskék színű dobozán ott van az egyszerű, de klasszikus vikingfejes Faxe-logó, ami alatt ott pompázik a Witbier felirat. A dizájnereket nem ölte meg a munka, amikor ennek a sernek a küllemét tervezték, hiszen egészen spártaira sikeredett, s a nagyon szükséges információkon kívül semmi egyéb nincs a dobozon.


Egy búzasörös pohárba öntöttem ki a dán folyékony kenyeret, amelynek elsőre nagyon semleges volt az illata, majd valamivel később előbujt az édes-savanykás búzás aromája, ezt pedig egy kis korianderes felhang egészíti ki. Íze búzás-banános, amihez kellemesen társul a narancsos és korianderes zamat. Édes malátás, enyhén élesztős és halványan komlós. Könnyed, kissé vizezettnek tűnt, közepesen testes és kellemes a szénsavassága.


Utóíze száraz, kesernyés és furcsa. Igen furcsa, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért. Határozottan megérte megkóstolni és mindenképp jobb volt a testvéreinél, így egy erős hatosra osztályoztam. Rossz azonban az ár-értek aránya, hiszen a 13 lejemért csak egy középszerű sört kaptam, pedig ezért a pénzért sokkal jobb búzasöröket is lehet már vásárolni. Egészségünkre!


Gyártotta: Royal Unibrew
Származási hely: Dánia
Itt vásároltam: Bertis (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 13 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 1000 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Eredeti extrakttartalom: –
IBU (keserűségi index): 15
Színe: opálos sárga
Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, narancshéj, koriander, komló, élesztő, aroma
Típus: belga stílusú búzasör (belgian-style wheat beer / witbier)
A sör pontszáma: 6/10 (Untappd: 3,00/5,00)
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: alkalomadtán igen
Weboldal: faxe.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése