2019. június 17., hétfő

Leffe Radieuse


Annak ellenére, hogy szeretem a belga söröket, még kevés teret kaptak a Sörcsapon. Ez idáig csak három serital, azaz a Leffe Brune, a Pauwel Kwak és a Delirium Tremens került terítékre, de most egy belgiumi habos nedű következik. A Leffe Radieuse-ről azt mondják az okosak, hogy a Leffe Ruby (ez lesz a következő véleményezendő sör) nagytestvére, igaz sokkal, de sokkal magasabb alkoholtartalommal. A Ruby „csak” 5%-os, ellenben a Radieuse 8,2%-os, így ez egyáltalán nem egy focimeccsnézős sör.



Mielőtt elfogyasztottam volna a belga sörkülönlegességet, jól behűtöttem, mert ezt a Leffet 5–6 fok között ajánlott fogyasztani. Ennek a felsőerjesztésű félbarna sörnek fantasztikus az illata, mivel egyszerre fűszeres, keserű és édes, s volt neki némi szárított/aszalt gyümölcsös beütése is. Pohárba öntve szép és dús a habja, ami sokáig megmaradt. Zamata édeskés, fűszerezett, érződik rajta rendesen a narancshéj, és mintha a meggyet is felfedeztem benne. Minden kortyban visszaköszön a magas alkoholtartalom és nem utolsósorban a belga sorok utánozhatatlan ízvilága. Roppant finom a Leffe Radieuse, s én személy szerint hozzá tudnék szokni, ám sajnos kocsmában nem kapható... Mindenképp ajánlom! Egészségünkre!


Gyártja: InBev Belgium SA
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: Auchan (Brassó)
Ára: 7,54 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 8,2%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, árpa, komló, fűszerek: narancshéj, koriander
Típus: belgian strong ale (félbarna sör/erős belga ale)
Színe: borostyán
A sör pontszáma: 8,5/10
Ebből fogyasszuk: kehely, tulipánpohár
Megérte megkóstolni?: határozottan
Újra vennék/innék?: igen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése