2019. június 20., csütörtök

Leffe Ruby


Egy újabb belga sör, egy újabb Leffe. Ezúttal is egy sörkülönlegesség kerül górcső alá, hiszen a Leffe Ruby egy 5%-os gyümölcsös apátsági serital a könnyed ízek kedvelőinek. És nemcsak, ezt határozottam ki merem jelenteni. A bűnrossz Tiltott CsíkiJégáfonya Sör után idegenkedtem az újabb ízesített habos nedűktől, de aztán eszemben jutott, hogy korábban ittam már belga gyümölcssört, és azok egyáltalán nem voltak rosszak. Sőt! Miután megkóstoltam Leffe Rubyt, akkor rájöttem, hogy ezt nem lehet egy lapon tenni a Jégáfonya Sörrel, hiszen ég és föld a különbség köztük.



Annak ellenére, hogy a Ruby egy gyümölcssör, a Leffe nem szakított a hagyománnyal, hiszen megtartotta a templomablak formájú címkét és a megszokott betűtípust. A címke alsó része piros, akárcsak nyakcíme, és ez a sör pirosas színére utal (a Brune-nek a barna, a Radieuse-nek sötét meggy/lilás, míg a Blonde-nek az aranyszín jutott). Ezt a sört pezsgős-, vagy éppen shakeres pohárból kellett volna elfogyasztani, de mivel nekem egyik sem volt kézügyemben otthon, én egy egyszerű talpas pohárba töltöttem ki. Habja masszív, illata intenzív és gyümölcsös, ezen belül pedig málnás. Íze, hát...


Az InBev Belgium SA-nál mindent belepakoltak a sörbe, hiszen előállításához bodzakoncentrátumot, epret, málnát, áfonyát és még rózsafát is használtak. A közepes testű sör mindezek ellenére iható, sőt karakteres, és az aromája mellett az egyedi zamata is erős. A Leffe Rubyról leginkább egy nagyszerű gyümölcsös üdítő jut eszembe, de az 5%-os alkoholtartalma gyorsan eszembe juttatta, hogy mégis sörrel van dolgom. Utóíze a gyümölcsdzsemre emlékeztetett, amit egy kis fűszerrel spékeltek meg. Egyáltalán nem rossz, s gyakrabban is lehetne szürcsölgetni. Csak ajánlani tudom. Egészségünkre!


Gyártja: InBev Belgium SA
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: Auchan (Brassó)
Ára: 7,54 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Keserűségi index (IBU): 10
Összetevők: víz, árpamaláta, cukor, kukoricadara, árpa, bodzakoncentrátum, komló, aromák: eper, málna, áfonya, rózsafa
Típus: gyümölcssör
Színe: pirosas
A sör pontszáma: 6,5/10
Ebből fogyasszuk: pezsgőspohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.leffe.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése