2019. június 3., hétfő

Baltika 7 Export



Oroszországról mindenkinek a vodka, a kommunizmus, a fagyos telek, Sztálin, Szibéria, mostanság Putyin és a futball-világbajnokság jut eszébe. Én, de gondolom még sokan mások sem a sörgyártást nem társítják az oroszokkal. Pedig a Carlsberg tulajdonában lévő Baltika Breweries összesen tizenhárom különböző típusú Baltika sört palackoz... A márka egészen fiatal, hiszen csak 1994 óta van a piacon, ám söreit már több mint negyven országba exportálják, és az Amigo révén még Sepsiszentgyörgyön is felütötte a fejét. Ha jól emlékszem, az egykori Péter Pistában a Baltika 7 Export mellett a Baltika 3 Classicot is meg lehetett venni, ám addig tétováztam, hogy már csak a Hetesből vehettem egy dobozzal. S ha már a dobozról van szó, akkor meg kell említeni, hogy a Baltika 7 Exportot nem a megszokott feles kiszerelésbe árulják, hanem 450 milliliteresben (ezt a habos nedűt még 0,47 literes üvegben, 1,35 literes PET palackban és 1 literes dobozban forgalmazzák).



De elég a szócséplésből, inkább térjünk az aranysárga főzet kivesézésére. A fémes kék színű és roppant egyszerű dobozú seritalnak igazán dús fehér habja volt, ám ez gyorsan elapadt. A Hetes illata enyhén savanykás, s ezt a dolgot az ízében is fel lehet fedezni... Emellett az egyszerűség, a túlzott egyszerűség jutott még eszemben a Baltika zamatával kapcsolatosan. Az alkoholtartalom ellenére egy könnyed sörrel van dolgunk, mivel egészen vizezett, de érződik rajta, hogy odafigyeltek az alapanyagok kiválasztására. Felejtős sör a Baltika 7 Export, nem is érdemelt többet 5,5 pontnál, és nyugodt lelkiismerettel mondom, megérte kipróbálni! Én tavaly decemberben vettem az általam tesztelt/véleményezett Hetest, ám azóta sok víz lefolyt az Olton, és azóta egyik sepsiszentgyörgyi Amigo üzletben sem láttam már ezt a habos nedűt, de nemrégiben a brassói Auchan hipermarketben találkoztam vele, ahol más Baltika söröket is megvehet az ember. Egészségünkre!


Gyártja: Baltika Breweries (Carlsberg)
Származási hely: Oroszország
Itt vettem/kitől kaptam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,10 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 450 ml
Alkoholtartalom: 5.4%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: ivóvíz, világos árpamaláta, árpamaláta, komló
Típus: pale lager (világos sör)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5,5/10
Ebből fogyasszuk: söröskorsó, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése