2019. szeptember 18., szerda

Original Landbier 1857


Már nem is tudom, hogy kitől kaptam vagy éppen honnan került hozzám ez a német habos nedű, ám valószínűleg ez is ott volt abban a sörkosárban, amit a 40. születésnapomra kaptam. Számomra az Original Landbier 1857 egy teljesen ismeretlen aranysárga főzet, ami a Ratebeer szerint egy bajországi régiósör. Jelentsen bármit is ez... E mellé – jómagam sörműveltsége miatt – próbáltam valami egyéb infót is összeszedni erről az alsó erjesztésű export seritalról, de nem jártam sok sikerrel.



Illata telt és fűszeres, lágy habja fehér és jó ideig megmaradt a korsóban. Azt kell mondjam, kevésbé érezni benne a komlót, viszont a maláta ott van, és ez a meghatározóbb. Akárcsak aromájában, itt felfedeztem némi fűszerezettséget, utóíze viszont kissé száraz. Egyszerű ivósör, amit a gyártó úgy reklámoz, hogy még mindig őrzi az 1857-es eredeti receptnek a különleges, mondhatni régi ízeit (gondolom innen származik a nevében található évszám is). Nem tudom, hogy több mint 150 évvel ezelőtt milyen volt ez a folyékony kenyér, de a mostani elfogadható és mindenképp megért egy próbát. Egészségünkre!


Gyártja: Bayreuther Bierbrauerei AG.
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: ajándék volt
Ára: -
Kiszerelése: csatos üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,3%
Keserűségi index (IBU): 22
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör (Helles/Dortmunder Export)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: lágeres pohár, korsó
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: -


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése