2019. szeptember 24., kedd

San Miguel


Az évek során a párom többször is megfordult Spanyolországban, s elmondása szerint az Ibériai-félszigeten nagyon kedvelik a San Miguelt, és ő is ezt itta hispániai kirándulásai alatt. Így kapva kaptam az alkalmon, amikor a Kauflandban felfedeztem ezt a seritalt, és „égtem a vágytól”, hogy megkóstoljam. Akkor még nem tudtam – csupán az első négy-öt korty után tudatosult bennem –, hogy nem kellett volna sietnem vele, hiszen csalódást okozott számomra a spanyolok vezető, prémium kategóriájú folyékony kenyere. Valamiért többet vártam tőle, de a nem tudom megmagyarázni, hogy miért...



A roppant spártai kinézetű spanyol serital színe világos aranysárga, hosszan tartó fehér habja könnyed, krémes és szép. Illata aromás, mintha ott volna benne a friss kenyér, a banán, az alma, és azt hiszem, ennyi a sörrel kapcsolatos pozitívum. A San Miguel ajánlott fogyasztási hőmérséklete 4–6 Celsius-fok, de az sem segített rajta, hogy jól behűtöttem, hiszen erősen vizezettnek tűnt. Érzeni rajta a kukoricát és egy csipetnyi komlót, így utóbbi hozzávaló miatt alapvetően keserű, ám volt egy kis édeskés beütése is. Utóíze rövid, s a karakteresebb sörökhöz szokott emberekben marad némi elégtelenség egy San Miguel elfogyasztása után. Talán mediterrán sörnek jó, s amíg a spanyolországiak elégedettek vele, engem nem zavar. Egy próbát megért, egészségünkre!


Gyártja: San Miguel Fabrica de Cerveza y Malta S. A.
Származási hely: Spanyolország
Itt vettem/kitől kaptam: Kaufland
Ára: 4,19 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Keserűségi index (IBU): 20
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: világos aranysárga
Összetevők: víz, árpamaláta, kukorica, komló
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: lágeres pohár, korsó, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: nem tudom, kissé csalódás volt ez a sör


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése