Fotó: Kallus György | VG |
Kántor Sándor kifejtette, hogy április volt az első olyan hónap a söriparban, amelynek az elsőtől az utolsó napjáig éreztették hatásukat a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos intézkedések. Ezzel összefüggésben az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa-szegmens, amely normál körülmények között a vezető gyártók termelésének 30 százalékát adja, lenullázódott. Ebből a Világgazdaság arra következtet, hogy a kieső vendéglátóipari értékesítés csaknem fele, 13,9 százaléka az áruházak kasszájába vándorolt, mivel a bázisidőszak 83,9 százalékát elérő múlt havi eladások teljes mértékben a kiskereskedelemben csapódtak le.
Fotó: TuendeBede | Pixabay |
Csomagolástípus szerinti bontásban aligha meglepő, hogy az elmúlt hónapban nemcsak a hordós sör eladása tűnt el teljesen, hanem az újratölthető, palackos sörök értékesítése is a tavaly áprilisi érték mindössze 27 százalékára esett. Magyarázatul szolgálhat, hogy békeidőben az újratölthető termékek 80 százaléka is a HoReCa-szegmensben talál gazdára. A szövetség igazgatója arról számolt be, hogy eközben az egyutas csomagolások kategóriája, azaz a PET-palackban vagy dobozos kiszerelésben kínált sörök forgalma együttesen mintegy 10-20 százalékkal növekedett. Ez a bővülés azonban nem kompenzálta a többi típus lejtmenetét. (Forrás: Világgazdaság | Gyöngyösi Balázs)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése