2020. május 18., hétfő

Szent András Szilvás Sör


Szilvapálinka, szilvás Unicum, nagymamám szilvaíze, a szilvás gombóc, a szilvás lepény és maga a szilva is mind-mind nagyon finom, de ki gondolta volna, hogy egyszer egy szilvás sör is ízleni fog? Az én fejemben soha meg nem fordult volna összeházasítani a szilvát a folyékony kenyérrel, ám szerencsére a magyarországi Szent András Sörfőzdénél ezt megtették, és megítélésem szerint egy jó gyümölcsös lagert hoztak össze. Sőt, én még addig is elmennék, hogy sikerült a Leffe Rubynál egy fokkal jobb habos nedűt is összerakni, s ezt talán a kapott pontszámok is alátámasztják: a belga serre „csak” hat és fél pontot adtam, a magyarországira viszont már hetet.


A kék köntösbe – kupak és címke – öltöztetett borostyánszínű sör illata határozottan és karakteresen szilvás, s az első dolog, ami eszembe jutott róla, az nagymamám szilvadzsemje volt. A szilvás lager tört fehér habkoronája eleinte dús és szép nagy szemű volt, ám gyorsan elapadt.


A testes serital íze édes, én úgy éreztem, hogy túlzottan is, ám mégsem volt zavaró. Karakteresen érződik rajta az aszalt szilva zamatja, de ez meglepően élvezetes, és azt kell mondanom, hogy kellemesen csalódtam ebben a gyümölcsös főzetben. Utóíze és lecsengése is tömény szilva, ami egy kis fanyarsággal van megspékelve, de úgy, hogy egyáltalán nem émelyítő. Hihetetlenül finom és jó, alacsony alkoholtartalma miatt pedig itatja magát. Csak ajánlani tudom. Egészségünkre!


Gyártja: Szent András Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vettem: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,29 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 3,7%
Szárazanyag-tartalma: 12°P
IBU (keserűségi egység): 10
Összetevők: ivóvíz, árpamaláták, valódi szilvasűrítmény, komló, élesztő
Típus: flavored-fruit (gyümölcsös lager)
Színe: borostyán
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: talpas söröspohár, shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.szentandrassorfozde.hu

                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése