2020. július 2., csütörtök

Primátor Stout (Irish Style)


Egy újabb remek cseh habos nedű, amely levetkőzve egykori nagyüzemiségét és mostanság a kézművesség köntösében öltözve hódít a sörkedvelők között. Úgy gondolom, hogy ez nem is annyira nehéz feladat, hiszen ami jó, az jó. Az English Pale Ale és a Dark Lager után következzék a roppant elegáns külsejű Primátor Stout, ami felső erjesztéssel, hatféle malátával, pörkölt árpával és zabbal készült ír típusú serital. A brassói Auchanben bukkantam rá erre a folyékony kenyérre, és egy picit magas ára ellenére sem gondolkodtam sokat azon, hogy vegyek-e egy üveggel belőle. Mintha már említettem, hogy szeretem a barna/fekete söröket, és ezt a stout-ot nem lehet, nem szeretni!


Talpas söröspohárba öntöttem ki ezt a többszörösen díjazott csehországi főzetet, aminek az apró szemű barnás habkoronája nem túl látványos és nem túl tartós. Illata kávés és csokoládés jegyeket hordoz magában, amit egy kis gyümölcsösség egészít ki. Íze gazdag, a kesernyésség mellett a pörkölt kávé zamata is jelen van minden egyes kortyban.


A jól kiegyensúlyozott ízt enyhe édesség fejeli meg, amitől a közepesen testes fekete sör még finomabb lett. Könnyű szénsavassága lágy krémességet kölcsönöz a Primátor Stout-nak, aminek kellemes az utóíze. Csak ajánlani tudom mindenkinek, én legutóbb a sepsiszentgyörgyi Teinben szürcsölgettem el egyet, így aki megkóstolná, annak lehet, hogy nem is kell a Cenk alatti városba beautóznia egy üvegért. Egészségünkre!


Gyártja: Primátor a.s.
Származási hely: Csehország
Itt vettem: Auchan (Brassó)
Ára: 8,30 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Szárazanyag-tartalma: 11,8°P
IBU (keserűségi egység): 36
Összetevők: víz, árpamaláta, pörkölt árpa, zab, komló, komlókivonat
Típus: stout
Színe: fekete
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: pintes vagy shakeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.primator.cz
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése