2020. július 17., péntek

Straşnic


Úgy vagyok ezzel a sörrel, hogy bár ne is vettem volna meg. A kézdivásárhelyi Lidlben akadtam rá még tavaly nyáron – már a sepsiszentgyörgyi üzletben is lehet kapni –, s azóta sokáig kerülgettem. Nem tetszett a neve és az ultra minimalista zöldes címkéje (összességében nagyon középszerű, mondhatni prolis), még annak ellenére sem, hogy egy kézműves sörről van szó. Apropó, a temesvári Clinica de Bere (övék a Terapia Platin és Terapia Gold) készíti, palackozza a seritalt a Lidlnek, így annyira nem lehet rossz... Vagy mégis, olyan határozatlan vagyok!


A bánsági folyékony kenyeret egy korsóba öntöttem ki, s bőséges, nagy szemű fehér habkoronája lágynak és tartósnak bizonyult, színe pedig zavaros aranysárga. Illata erős, virágos és citrusos jegyekkel. Íze meglepően frissítő, kissé kesernyés, de érezni rajta a malátát és a citrusosság itt is jelen van. Közepesen testes és kellően szénsavas sör utóíze savanykás, de még élvezhető. Elfogyasztása nem nyújtott különösebb sörös élményt, mondhatnám azt is, hogy nem ízlett. Az átlagosnál gyengébb ez az aranysárga főzet, ami csak azért nem bukott meg nálam, mert úgy gondolom, abban reménykedem, hogy a Clinica de Berenél időközben még javíthattak rajta. Majd még egyszer megkóstolom, s csak annak ajánlom, aki igazán kíváncsi rá. Egészségünkre!


Gyártja: Clinica de Bere
Származási hely: Románia
Itt vettem: Lidl (Kézdivásárhely)
Ára: 4,99 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Szárazanyag-tartalma: 11,6°P
IBU (keserűségi egység): –
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, élesztő
Típus: lager (világos sör)
Színe: zavaros aranysárga
A sör pontszáma: 5.5/10
Ebből fogyasszuk: korsó, lageres pohár
Megérte megkóstolni?: nem
Újra vennék/innék?: nem
Weboldal: www.clinicadebere.ro
                                                        
                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése