2020. július 23., csütörtök

Primátor Weizen


Mivel ízlett az English Pale Ale, a Dark Lager és a Stout, így különösebben nem haboztam sokat, és gyorsan lecsaptam a Primátor Weizenre, amikor egy péntek esti kocsmázás alkalmával – búzasört kérve a Teinben – ezt ajánlották nekem. Ízlett, így haza is vittem egy üveggel ebből a hatszorosan díjazott szűretlen habos nedűből. A cseh sörgyár ezen terméke legutóbb 2019-ben lett első helyezett a World Beer Awardson (ez a sörök világbajnoksága), ahol a bajor stílusú búzasör kategóriában zsebelte be a legjobbnak járó elismerést.


A roppant tetszetős külsejű Weizen fehér-sárga címkéje és egy nagy W-vel fémjelzett kupakja már sejteti, milyen serital lapul meg az elegáns és dombornyomatos üvegben. A 6 Celsius-fokra lehűtött Primátort talán túlzott óvatossággal öntöttem ki a búzasörös pohárba, így nem sok habja lett, sőt, az is gyorsan elillant. A szakavatottabb sörkóstolók sűrű és tartós habkoronáról beszélnek... Az üveg alján maradt üledéket körkörös mozgással felkevertem, és azt is kitöltöttem, így egy cseppnyit sört sem pazaroltam el.


Illata édes és búzás, amit a szegfűszeg kellemes aromája karol át, zavaros aranysárga színét pedig az élesztő kölcsönzi neki. Íze banános, de itt is érződik a szegfűszeg karaktere, amit élvezetes citrusosság egészít ki, emellett enyhén élesztős és fanyar is. Közepes testű, de élénk ízű sör, kellően szénsavas, lecsengése kissé száraz és édeskés. E finom főzetet a hölgyek is szívesen fogyasztják, hiszen a párom kedvence lett a nem túlságosan keserű ízének köszönhetően. Ha már utánaolvastam, megjegyzem, hogy a Primátor Weizen különösen jól illik a steakekhez, a sült húsokhoz vagy éppen a lágy sajtok többségéhez (például mozzarella). Csak ajánlani tudom. Egészségünkre!


Gyártja: Primátor a.s.
Származási hely: Csehország
Itt vettem: Tein (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 12 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,8%
Szárazanyag-tartalom: 11ºP
IBU (keserűségi egység): 14
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, komló, élesztő
Típus: weizen (búzasör)
Színe: zavaros aranysárga
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: primator.cz

                                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése